Hoe vernietig ik fruitvliegjes...

Wat geef jij je kevers te eten?
jasoda
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 nov 2009, 16:36

Bericht door jasoda »

Ik geef mijn groene fruitkevers (Chlorocala africana africana) alleen maar vers fruit, vooral banaan zijn ze gek op. De bak staat in het daglicht en is voorzien van wat klimopplantjes met kleinblijvend blad.
In de zomer steeds meer fruitvliegjes in de bak. Oplossing: ik heb er een paar kleine kikkers in gedaan van het soort Epipedobates anthonyi (tricolor) van Marktplaats. Werkt uitstekend, houden wel van wat vochtige omgeving, maar kevers ook. Inmiddels ook heel goede resultaten met jonge exemplaren van de gewone pad (Bufo bufo) zo'n 1 cm groot, op dit moment veel in de tuin te vangen. In de bak een dekseltje van een jampotje geplaats met een stuk nat gehouden afwassponsje er in, de padjes gaan hier soms in zitten.
Groeten Jasoda
Mike schreef:
Saerchy schreef:Het zijn kuipjes met een soort pudding erin die de kevers eten.
Het bevat alle voedingsstoffen die ze nodig hebben en veel kwekers gebruiken dit liever omdat er ook geen fruitvliegen op af komen.

Ikzelf gebruik het ook :)
:o Nee, mijn fruitvliegen smullen ook van cups... :cry: :shock:

De helft vrijlaten op je ouders kamer was ook geen goede optie.. en sja.. in mijn ogen kun je dan niets anders meer dan een voledig nieuwe bak maken met alles schoon fris en niet fruitig beginnen.

Iemand DE ULTIEME Oplossing ? :ugeek:

Mvg Mike
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

jasoda schreef: Inmiddels ook heel goede resultaten met jonge exemplaren van de gewone pad (Bufo bufo) zo'n 1 cm groot, op dit moment veel in de tuin te vangen.
Gewoon even hier vermelden dat je beschermde dieren vangt om een door jou gecreëerd probleempje op te lossen.
Echt te dom voor woorden.
Walgelijk wat mensen allemaal niet doen met beschermde soorten.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
jasoda
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 nov 2009, 16:36

Bericht door jasoda »

Harald schreef:
jasoda schreef: Inmiddels ook heel goede resultaten met jonge exemplaren van de gewone pad (Bufo bufo) zo'n 1 cm groot, op dit moment veel in de tuin te vangen.
Gewoon even hier vermelden dat je beschermde dieren vangt om een door jou gecreëerd probleempje op te lossen.
Echt te dom voor woorden.
Walgelijk wat mensen allemaal niet doen met beschermde soorten.
Jammer, zulke simpele reacties,

de jonge padjes worden gewoon bijgevoerd met fruitvliegjes en in het najaar weer losgelaten, als de plaag afneemt met de dalende temperatuur.
Doel van de gestelde quote was om manieren aan te dragen om fruitvliegaantallen te verminderen,
niet om via dit forum op elkaar af te geven. Als het daarom gaat, doe dan bijvoorbeeld mee op een site als habbo hotel, niet op een serieus forum.
Uiteraard kan je ook niet-beschermde soorten nemen, ik heb al een andere soort genoemd (Epidedobates sp).
Succes ermee, ik ga er verder niet meer op reageren.
Harald
Golofa porteri
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 sep 2009, 19:28

Bericht door Harald »

jasoda schreef: Succes ermee, ik ga er verder niet meer op reageren.
O, maar ik wel hoor.
gewoon met je vingertjes van inheemse dieren afblijven.
compleet nutteloos om dit soort dieren te gebruiken om van fruitvliegen af te komen.
Het later weer terug zetten is nog eens verschrikkelijk gevaarlijk voor de rest van de inheemse populatie vanwege besmettingsgevaar met allerlei ziektes die je andere amfibieën met zich mee kunnen dragen.

Absoluut onverantwoordelijk gedrag.
Mensen zoals jij halen elke hobby in de dierenhouderij onderuit.
Stichting Artisklas Haarlem
http://artisklas-haarlem.nl
de kleinste officiële dierentuin van Nederland
Plaats reactie