Wat is dit voor een soort

Plaats hier de verschillende soorten die er zijn
Plaats reactie
Loopkever
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 16:08

Wat is dit voor een soort

Bericht door Loopkever »

Hoi,
Ik had twee rozenkeverlarven besteld maar nu kwam er een heel andere kever dan verwacht uit. Weet iemand misschien wat het is? En of het een mannetje of vrouwtje is?

Groetjes Loopkever
Bijlagen
20171007_171328.jpg
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoi Loopkever,

Het is een mannetje en het lijkt mij een Meccynorhina Torquata Ugandensis of een M. Polyphemus Confluens. Rozenkevers komen in een grote verscheidenheid aan soorten. Dit zijn dus rozenkevers... Wat had je precies verwacht? En waar heb je ze besteld? Een verkoper zou tenminste de soort moeten vermelden.

In ieder geval nu maar hopen dat er een vrouwtje uit de andere pop komt en ze samen voor nakomelingen gaan zorgen.

En misschien kan een ander forumlid uitsluitsel geven over de soort.

Groeten,

Ben
Loopkever
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 16:08

Bericht door Loopkever »

Hoi,
Ik dacht dat er wist niet dat rozenkevers in zove soorten voorkwamen ik dacht dat ze allemaal geel met bruin waren. En ik had ze vorig jaar voor sinterklaas gekregen en mijn moeder zei dat het rozenkevers waren dus ik dacht direct aan die geel bruine beestjes, maar deze vind ik nog mooier. En ik weet niet zo goed waar mijn moeder ze besteld had. Die man had er wel bij gezegd dat het een mannetje en vrouwtje zijn. Alleen het vrouwtje is dus nog een larf...
Loopkever
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 16:08

Bericht door Loopkever »

En hoe weet u dat het een mannetje is?
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Dat kun je zien aan de hoorn op z’n snuit.
Vrouwtjes hebben dit niet...
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

loopkever schreef: za 07 okt 2017, 18:05 Die man had er wel bij gezegd dat het een mannetje en vrouwtje zijn. Alleen het vrouwtje is dus nog een larf...
Ik denk dat je er verstandig aan doet om te vragen of er hier op het forum wellicht iemand een vrouwtje voor je heeft.
Het zou spijtig zijn als dit mannetje het loodje legt voordat het vrouwtje is verpopt...
Ik kan je er helaas niet aan helpen.

Succes!
Loopkever
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 16:08

Bericht door Loopkever »

Dankuwel
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Het is Mecynorhina polyphemus confluens.
Plaats reactie