wat zou ik zijn

Plaats hier de verschillende soorten die er zijn
Plaats reactie
jacob
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 19:29

wat zou ik zijn

Bericht door jacob »

vorige week had ik een leuke verrassing in de bak met mecynorrhina torquata ugandensis larven. ik kwam opeens een extra larf tegen! gek genoeg kan hij niet van mijn mecynorrhina torquata ugandensis zijn want ik heb er alleen nog larven van. het substraat is ook nieuw. na lang denken heb ik bedacht dat hij waarschijnlijk uit mijn bladkorf komt. helaas heb ik er hier niet meer in kunnen vinden om mijn vermoeden te bevestigen.

nu woon ik al heel mijn leven in dit huis en heb in de tuin nooit 1 kever of larf gezien of gevonden, en ik heb de composthoop vaak doorgespit voor wormen voor me kippen.

hier is hij dan, nu ben ik benieuwd wat het voor een soort is maar dat weet ik pas over een lange tijd.

24e175b2-899e-45f2-a6e6-938638a76ebe.jpg
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

haha altijd leuk! Lastig te zeggen natuurlijk...

De grootste kans lijkt me cetonia aurata of Melolontha melolontha (Alleen als je ook gras in de buurt hebt)

De enige manier om het zeker te weten is hem uit te laten komen :mrgreen:

Overigens kan het natuurlijk ook nog een per ongeluk uitgekomen mecynorrhina eitje zijn geweest die veel later uitgekomen is dan de rest...?
jacob
L1
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 01 jan 2017, 19:29

Bericht door jacob »

zeker lastig te zeggen.

een cetonia aurata zou leuk zijn maar melolontha melonontha kan het ook zijn, ik heb best veel gras in me tuin (zeker 200m² gras en dan nog meer gras en onkruid wat beetje verwillderd is).

ik ben wel van plan hem uit te laten komen, hopelijk werkt het een keer mee en is dit een snelle groeier.

lijkt mij zelf geen mtu, ik heb de larven die ik heb gekregen en die heb ik al maanden. maar zou ook een leuke verrassing zijn.
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Op basis van de foto durf ik zeker zeggen dat het geen meikever of Cetonia aurata is. Voor mij ziet het er wel een typische Mecynorrhina larve uit.
Laurensb
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 23:12

Bericht door Laurensb »

Het is inderdaad gewoon een mecynorrhina larve. geen cetonia aurata/meikeverlarve/neushoornkeverlarve.
Plaats reactie