Eudicella hereroensis

Plaats hier de verschillende soorten die er zijn
Arend
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 22:08

Bericht door Arend »

Kan er ook 2 maanden tussen zitten als m'n larven allemaal in L3 stadium waren toen ik ze ontving?
Eerste imago kwam 2 juni tevoorschijn, 2e imago 18 juni. Dus wat dat betreft zou ik me dus nog geen zorgen hoeven te maken?
Als het niet nodig is verstoor ik de evt. poppen natuurlijk het liefst zo min mogelijk.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Dat zou zeker kunnen. Als de oudste larven tegen het einde van L3 zitten en de jongste net de L3 fase bereikt hebben, dan kun je verwachten dat er wel een verschil optreedt. Al heb ik het idee dat deze verschillen kleiner zijn wanneer je ze samen in een bak houdt.

Als het voor je gevoel toch wel erg lang duurt kun je best voorzichtig op zoek gaan naar cocons hoor. Die kun je dan in een apart bakje onderbrengen zodat je ze makkelijker in de gaten kan houden. Mochten de larven of poppen onverhoopt gestorven zijn, kom je daar op deze manier ook achter.
Arend
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 09 feb 2015, 22:08

Bericht door Arend »

Bedankt bas, ik heb de boel vandaag doorzocht. Resultaat: 2 coconnen en 2 L3 larven. Er zijn blijkbaar toch een paar larven gesneuveld en L3 larven had ik ook niet verwacht zo laat! De coconnen liggen nu in een apart bakje.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Het is altijd balen als er een aantal gesneuveld zijn, maar helaas hoort dat er bij. Wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Anders zit je ook maar steeds op kevers te wachten die maar niet naar boven lijken te komen.

Grote kans dat je alsnog een mooie nakweek zal krijgen hoor. Eudicella zijn echte legmachines! Vorig jaar heb ik een koppel Eudicella pauperata aangeschaft en dat ene vrouwtje heeft voor 90 larven aan nakweek gezorgd. Als je koppel al gepaard heeft en je al eitjes hebt gevonden kun je dus goede hoop hebben.

Succes!
figarobrownie64
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:34

Bericht door figarobrownie64 »

heeft er iemand larven over van de Eudicella hereroensis laat het mij weten en wat de kosten zijn van de larven
Plaats reactie