Xylotrupes gideon

Plaats hier de verschillende soorten die er zijn
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Xylotrupes gideon

Bericht door romano »

en ziet hij er uit als je de tijd neemt en energie erin steekt..... dit mijn mijn dag zoveel malen beter :D....... welke sp het is.. dat is voor mij nog een verassing misschien kan iemand het raden?
IMG_0765.JPG
IMG_0764.JPG
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

leuk hoor, maar ligt het aan mij of is zijn hoorn zo krom?
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

ja die hoorn zit nu scheef maar zal dat nog niet bij trekken later deze fase. die worden volgens mij een soort van opgepompt :S als ik me niet vergis toch?
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Gebruikersavatar
Koen
Chalcosoma chiron
Berichten: 1200
Lid geworden op: za 08 mei 2010, 08:08

Bericht door Koen »

ja volgens mij wel maar dat is toch als ze nog wit zijn als ze oranje zijn zijn ze toch een soort van uitgehard(ja ik weet het dit is niet de goede benaming)
jeroen
Dynastes neptunes
Berichten: 309
Lid geworden op: zo 05 jun 2011, 19:09

Bericht door jeroen »

ik vind het jammer voor je maar die hoorn gaat zo blijven
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

Oh dat is jammer om te horen. Maar ben al blij genoeg dat ie zo ver al is gekomen en niet is geinfecteerd met die klote vliegjes. Waar ik trouwens geen last meer van heb gehad sinds mijn stofzuig en plakstrip en vleesetende planten bestrijding. Maar zal het zijn leven ook beinvloeden als zijn hoorn niet volledig is uitgegroeit?
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Nee hij zal er geen hinder van ondervinden, ook geen minderwaardigheidscomplex ;) Je moet hem na het uit de pop komen even in de gaten houden of echt alle stukjes pop "schil" van zn kromme stukje hoorn af is. Kan zijn dat het bij het puntje er moeilijker of niet vanaf kom. Tja in dit geval is het enkel esthetisch wat minder. Maar het is net wat je zegt, het is al fantastisch dat je zo'n joekel gekweekt hebt ! Ik zou gewoon genieten van je diertje en je goede kweek !
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hallo Romano,

Proficiat met de verpopping! Zo te zien lijkt deze man zeer groot, ware het met een rechte hoorn geweest.
Was het deze dat als L3 33 g woog?

De hoorn komt inderdaad niet meer recht. Het oppompen gebeurt enkel vlak na de feitelijk verpopping (het openbreken van de larvenhuid). Hoe komt het eigenlijk dat ie zo verpopt is? Was de popkamer dicht bij een hoek van de bak gelegen?

Zo te zien inderdaad Xylotrupes gideon sumatrensis!

Mvg,
Tom
Gebruikersavatar
romano
Dynastes satanas
Berichten: 449
Lid geworden op: di 15 dec 2009, 21:22

Bericht door romano »

Hey tom
Dit is inderdaad de xg van 33G. Ik heb em zo gevonden toen ik de bak pakte dus ik zou niet weten waar zijn kamer is. Als hij helemaal klaar is ga ik zijn hummes weggooien dus dan kan ik et zien :). Ik ga em van de week ook nog meten + wegen. Dus dat zal ik ook nog wel vermelden.
0.0.4 dynastes satanas
0.0.2 dynastes hercules morishimai
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Hey Romano,

Als je deze zo teruggevonden hebt, dan was jouw substraat niet erg diep. 15 cm diepte is zowat voldoende opdat de larven van deze soort hun popkamer gaan bouwen. Indien het ondieper is, verpoppen ze aan de oppervlakte maar dit ten kosten van eventuele misvormingen. :(

Het beste wat je nu doet is de pop plaatsen in een kunstmatige popkamer opdat hij goed zou uitkomen. Als je hem zo laat liggen, gaat hij zich niet kunnen omdraaien en gaan de dekschilden slecht dichtgroeien. Plaats zeker een foto zodat je zeker bent dat ie goed kan uitkomen.

In ieder geval is het een zeer mooi resultaat; ik heb lang niet zo'n grote kophoorn gezien!
Plaats reactie