Bart en veel vragen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik heb er totaal 3 gehad, maar vind het zelf voorlopig eigenlijk prima het bij de mecynorrhina torquata ugandenis te houden, omdat je van tevoren nooit weet welke kleur kever er uit de cocon zal kruipen geeft dit voor mij voldoende lol
Live, Larf, Love
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Hahahaha.
Keuzes keuzes keuzes
Bartr
L1
Berichten: 29
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 21:30

Bericht door Bartr »

Mirkku schreef: vr 04 okt 2019, 14:53 Ik heb er totaal 3 gehad, maar vind het zelf voorlopig eigenlijk prima het bij de mecynorrhina torquata ugandenis te houden, omdat je van tevoren nooit weet welke kleur kever er uit de cocon zal kruipen geeft dit voor mij voldoende lol

Dat is wel heel leuk ja. Ik vroeg me nog af welke kleur ze hadden
Bartr
L1
Berichten: 29
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 21:30

Bericht door Bartr »

Mirkku schreef: vr 04 okt 2019, 14:53 Ik heb er totaal 3 gehad, maar vind het zelf voorlopig eigenlijk prima het bij de mecynorrhina torquata ugandenis te houden, omdat je van tevoren nooit weet welke kleur kever er uit de cocon zal kruipen geeft dit voor mij voldoende lol
Ik heb even op YouTube zitten kijken maar het is net Kinder surprise die kleuren
Bartr
L1
Berichten: 29
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 21:30

Bericht door Bartr »

Nou vooruit nog eentje dan:

Waarom vliegen ze niet weg?
Maurice
Lamprima adolphinae
Berichten: 1365
Lid geworden op: di 28 mei 2019, 12:50

Bericht door Maurice »

Omdat ze het zo goed hebben :D :D :D
Wedervraag
Waarom ontsnappen jou moeten niet?
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Gaaf toch !? die kleuren!

En eh; ze vliegen soms ECHT WEL :o. Mijne kwamen maar niet uit de cocon, toen heb ik een heéél kein kijkgaatje gemaakt destijds en zaten ze met 3 dagen allemaal in het kleine (cocon)bakje. Ik dacht die zet ik rustig over in de grote bak, nou ECHT NIET!
Net een helicopter die door de kamer vloog, wat luid! En lomp... Ik moest er een emmer overheen zetten (ja in de lucht) als het ware om ze te vangen.

Oh en dan nog een 'leuk' detail: in stress (zoals toen) kunnen ze het meest smerige goedje OOIT uitscheiden, en dat deden ze toen vrolijk over mijn hand. stinken!

Nu weet ik hoe ik ze moet benaderen en heb ik ze nooit meer rond zien vliegen. Soms als ze omvallen hoor je ze zoemen/vliegen om weer overeind te komen.
Live, Larf, Love
Bartr
L1
Berichten: 29
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 21:30

Bericht door Bartr »

Ok ik begin toch wel overtuigd te raken.

Als ik wil beginnen. Begin je dan met volwassen kevers of mee larven. En kan je het benodigde substraat :D ook kopen?
Gebruikersavatar
Benjamin
Pop
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 13 mar 2019, 15:34

Bericht door Benjamin »

Je kunt het beste larven halen, als je volwassen kevers haalt kan het zijn dat je oude exemplaren hebt gekocht. Die gaan vervolgens dood zonder eitjes te leggen (stel je wil toch kevers dan kun je ze hier veilig kopen). Ook duurt het larven stadium best lang vergeleken met de volwassen kevers, dus gaat alles wat langzamer en kun je nog rustig dingen uitzoeken. Want geloof me, als beginner ben je na al die vragen nog de helft vergeten :D . Je kunt ook je substraat kopen (bladeren en ander bosmateriaal, maar ook flake en black soil en 'kinchi' als ik het goed heb, dat zijn speciale methodes om hout beter te laten verrotten voor kevers, maar dat is niet bewezen. Het is wel goed spul mits goed gemaakt) maar dat is niet per se nodig, zeker niet voor beginnersoorten. Check anders keverskweken.nl, daar kun je substraat en jelly's kopen.
Bartr
L1
Berichten: 29
Lid geworden op: di 01 okt 2019, 21:30

Bericht door Bartr »

Is dat Flake soil op de website?
Plaats reactie