Hoi!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Becosirevi
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 17:29

Hoi!

Bericht door Becosirevi »

Hallo allemaal,

Ik ben Remco en ben sinds kort begonnen met kevers te houden.

De interesse in insecten heeft er bij mij altijd al goed ingezeten. Ik heb jarenlang vele verschillende soorten wandelende takken gekweekt. Momenteel heb ik enkel nog wandelende bladeren (Phyllium phillipinicum) in mijn bezit. Daarnaast heb ik enkele volwassen miljoenpoten (Tonkinbolus dolfussi) en een stuk of 10 jongen hiervan.

Enkele maanden geleden heb ik Pachnoda marginata larven gekocht en deze hebben inmiddels allemaal een cocon gemaakt. Afgelopen weekend ben ik op de beurs in Houten geweest en heb ik imago's van Chlorocala africana africana meegenomen met de hoop deze te kunnen kweken.

Groetjes,
Remco
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hoi en welkom! :)
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom! Heb je misschien nog plek voor 9 mannelijke p. Phillipinicum? Ik hoopte dat ik er een vrouw bij had maar helaas...
Leuk dat je nu ook verschillende kevers in huis hebt!
Live, Larf, Love
Becosirevi
Ei
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 dec 2018, 17:29

Bericht door Becosirevi »

Hey Mirkku,

Helaas heb ik hier ook last van een overschot aan mannelijke P. phillipinicum :? . Ik heb zelf 5 mannen en maar 1 vrouw. Ondanks dat sommige ervan overtuigd zijn dat bij wandelende bladeren temperatuur geen invloed heeft op het geslacht, vraag ik me toch nogsteeds af of bij een koelere zomer er misschien een gelijkmatigere verdeling zou zijn :geek: .
Plaats reactie