Hallo uit west-vlaanderen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Hallo uit west-vlaanderen

Bericht door David »

Hallo,

Ik ben David. Van jongs af aan geïntrigeerd door insecten en bij uitbreiding alles met meer dan 4 poten. Momenteel werk ik als onderzoeker rond het kweken van eetbare insecten (meelworm en zwarte soldatenvlieg). Als wijze van 'je werk naar huis mee nemen' wou ik beginnen met het kweken van kevers als huisdier.

Groeten
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom hier!

Wat leuk dat je werkt met Black Solder Flies ! Kun/mag je wat meer vertellen over dit onderzoek?
Ik ben net afgestudeerd (Biologie) en wie weet kom ik ook wel in die richting terecht... Ben hard aan het solliciteren!
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo David,

Welkom op het forum!
Leuk dat je je bezig houdt met eetbare insecten. Dat is dan net een variant van onze hobby. :D
Elk jaar staan we met het forum op de Vivariumbeurs met een leuke stand en organiseren daar het Insectenplein. We proberen al een paar jaar om daar ook iets met eetbare insecten te kunnen doen. Wellicht dat jij ons dan daarbij kan/wil helpen?

Veel plezier op het forum.

Pim
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Bericht door David »

@ Mirkku: al ons onderzoek is open, geen geheimen. Als je het zou willen zien, elke eerste vrijdag van de maand is er een open bezoekmoment te Inagro. (of je kan het vervolg van ons onderzoek lezen op insectinfo.be)

@ Pim: Zelf mogen we van het FAVV geen dieren voor de voeding produceren, maar ik ken wel personen die tegen betaling welliswaar workshops geven en diverse dieren kunnen aanbieden.

Groeten
Gebruikersavatar
Lous
Beheerder
Beheerder
Berichten: 770
Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 23:32

Bericht door Lous »

Hallo David en welkom!
🪲 Beetlegems 🪲
Gebruikersavatar
Titus
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 11:50

Bericht door Titus »

Welkom David,

Was zelf ook aanwezig vorige dinsdag bij Inagro.

Kevers als hobby dieren zullen je niet teleurstellen
Enorm veelzijdig, uitdagend en nog veel onbekenden.
Stel gerust al je vragen.

mvg
Patrick
An inordinate fondness of beetles.
David
L3
Berichten: 117
Lid geworden op: zo 07 okt 2018, 17:33

Bericht door David »

Fijn dat je er was, hopelijk heb je iets bijgeleerd :). Zoals je ziet zijn we wel al bedreven in het kweken van meelwormen, maar heb ik nog geen verstand van andere kevers.
Plaats reactie