Hallo!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
RyomaruReaper
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 apr 2018, 22:29

Hallo!

Bericht door RyomaruReaper »

Ik ben Kevin, een gamer, amateur livestreamer, en sinds kort geinteresseerd in Kevers.

Wou eigenlijk een aquarium opstarten, maar eigenlijk toch wel benieuwd naar iets anders. Ik wou insecten gaan verzamelen, maar ben zelf eigenlijk beetje een poepert wat insecten betreft. Maar Kevers, wauw, wat een mooie beestjes, echt practig.

Ik zal hier op een forum doorspitten naar setups, tips, tricks, diys, en beginner dingen. Maar vroeg mij af:

Is een aquarium ombouwen naar bijvoorbeeld een groot Terrarium (weet niet of het zo precies heet voor Kevers) mogelijk, en moet ik daar ook warmtelampen voor hebben?

Heb een meter aquarium namelijk voor niks, maar heb besloten dat misschien om te bouwen dan.

Verder hou ik van muziek uiteraard, metal en rock, ben woonachtig in Apeldoorn, en ben al 4 jaar samen, met mijn 2 jaar lange verloofde, en haar 4 jarige hummeltje.

Heb je vragen, stel ze gerust.
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Bericht door Inge »

Welkom op het forum Kevin!

Uiteraard kan je een aquarium ombouwen, te denken valt aan ventilatie, een deksel die er goed stevig op zit (kevers/larven zijn sterker dan je denkt) en inderdaad warmte lampen. Of zoals andere mensen hier op het forum, een hobby kamer op goede temperatuur.
Zelf zou ik alsnog voor een terrarium gaan omdat je daar de deurtjes hebt en overal dus makkelijker bij kan. Plus dat in mijn terrarium de ventilatie roosters al in zijn gemaakt.

Ik ben zelf ook nog maar net begonnen met de hobby maar nu al verslaafd :)
Bij het kopje Huisvesting zijn volgens mij wel een aantal terrariums die mensen hebben ingericht/gemaakt.

Inge
In het bezit van:
Pijlgifkikkers: Dendrobates auratus Costa Rica, Phyllobates vittatus
Kevers: 11x Mecynorrhina Torquata Ugandensis
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Welkom op het forum! Een aquarium ombouwen tot terrarium is zeker goed mogelijk. Dat hebben wij ook gedaan, op marktplaats een goedkope kast met bakken gekocht en daar goed sluitende deksels voor gemaakt met ventilatiegaas en een plek voor een "zonlicht lamp". Naast deze lamp is verwarming van de bak vrijwel overbodig (al kan een warmtekabel in de winter helpen).
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Bericht door Inge »

Koejj90 schreef: di 10 apr 2018, 14:58 (al kan een warmtekabel in de winter helpen).
Is een warmtekabel niet het zelfde principe als een warmte mat? Dat dus het substraat te snel uitdroogt?
In het bezit van:
Pijlgifkikkers: Dendrobates auratus Costa Rica, Phyllobates vittatus
Kevers: 11x Mecynorrhina Torquata Ugandensis
RyomaruReaper
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 apr 2018, 22:29

Bericht door RyomaruReaper »

Zijn er TL varianted voor de lampen, zo niet, kan iemand mij een soort lamp laten zien die het beste zou zijn.

1 of 2 lampen trouwens?

En substraat, ik zag flake soil in een duitse webwinkel, en aangezien ik geen auto heb, is naar een bos gaan erg moeilijk, volstaat dit?

Zijn er nog andere dingen die nodig zijn, om een goede kweek te hebben, want ik las dat sommige soorten maar 3 maanden leven na hun vorige cyclussen, is dit correct?
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom hier! Ik ben zelf ook vrij nieuw in de keverhobby, dus tips laat ik graag aan de rest over :)

Vraag me wel af wat voor games je graag doet en wat een paar van je favoriete bands zijn? Misschien haal ik er nog tips uit ;-)

Groetjes, Mirjam
Live, Larf, Love
RyomaruReaper
Ei
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 09 apr 2018, 22:29

Bericht door RyomaruReaper »

Games:

WoW, SC2, Minecraft, heel soms Battlefield 1 op PC, en natuurlijk GBA, GBC, Playstation 1 retro games. Nog wel wat anderen, maar doorgaans gewoon multiplayer, en retro games die wat complexer zijn. Dus zoals SC2.

Bands: Disturbed, Trivum, FFDP, Scar Symmetry, Arch Enemy, Breaking Benjamin, Skillet, From Ashes to New, Demon Hunter, en nog wel wat andere, teveel om op te noemen eigenlijk. Haha.

Nog vragen stel ze gerust :)
Gebruikersavatar
Koejj90
Imago
Berichten: 203
Lid geworden op: di 24 nov 2015, 17:14

Bericht door Koejj90 »

Inge schreef: di 10 apr 2018, 16:10
Koejj90 schreef: di 10 apr 2018, 14:58 (al kan een warmtekabel in de winter helpen).
Is een warmtekabel niet het zelfde principe als een warmte mat? Dat dus het substraat te snel uitdroogt?
De kabel leg ik in de winter aan de buitenkant van het terrarium tegen de achterkant, dan word vooral de achterwand verwarmd, inderdaad liever niet onder de bak ivm uitdroging van de grond.
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Bericht door Inge »

RyomaruReaper schreef: di 10 apr 2018, 18:37 Games:

WoW..
Mede addict hiero :D Al speel ik al vanaf januari niet meer i.v.m. met drukte.
Horde of Ally met nieuwe expantion?
In het bezit van:
Pijlgifkikkers: Dendrobates auratus Costa Rica, Phyllobates vittatus
Kevers: 11x Mecynorrhina Torquata Ugandensis
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

RyomaruReaper schreef: di 10 apr 2018, 18:37 Games:

WoW, SC2, Minecraft, heel soms Battlefield 1 op PC, en natuurlijk GBA, GBC, Playstation 1 retro games. Nog wel wat anderen, maar doorgaans gewoon multiplayer, en retro games die wat complexer zijn. Dus zoals SC2.

Bands: Disturbed, Trivum, FFDP, Scar Symmetry, Arch Enemy, Breaking Benjamin, Skillet, From Ashes to New, Demon Hunter, en nog wel wat andere, teveel om op te noemen eigenlijk. Haha.

Nog vragen stel ze gerust :)
Ohh kijk, dan heb ik toch weer 2 nieuwe bands om te luisteren (FFDP en Scar Symmetry)

Ik denk dat ik blij ben dat ik nooit aan WoW ben begonnen, want dan zou ik z'eker ook verslaafd zijn geweest ;-)
Live, Larf, Love
Plaats reactie