Joehai!!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Joehai!!

Bericht door Inge »

Hallo forumleden,

Mijn naam is Inge, vorig jaar stonden mijn zus en ik voor de 2e keer op rij voor bij de stand op vivarium. Twee jaar geleden waren we al vol bewondering aan het kijken naar alle mooie kevers die er stonden. Vorig jaar hadden we besloten er toch wel mee te beginnen. Wij hebben 5 L3 chlorocala africana africana larven gekocht. Tot op heden zijn er nog maar 2 kever geworden en nog 3 poppen (zelfde generatie). Vanaf vanmiddag heb ik 10 L1/L2 mecynorrhina torquata ugandensis larven er bij.

Het terrarium (100x40x60 rand opstand tot ventilatierooster 8cm) voor de MTU's is in de maak en kijk er ontzettend naar uit om hem in te richten!! Als iemand nog leuke ideeen heeft voor de inrichting hoor ik het graag. Ik zit er nog een beetje over in wat voor achterwand ik wil maken. Ik zat te denken aan een "stenen" achterwand gemaakt van specie oid. Alleen het houd geen vocht vast wat dus de luchtvochtigheid niet bevorderd.

GROETJESS!!!!
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoi Inge,

Welkom op het forum! Leuke soorten heb je al.
Kan me echt voorstellen dat je zin hebt om je bak voor je MTU mooi in te richten.

Veel plezier alvast met de voorpret.

Groetjes,

Ben
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Inge,

Welkom op het forum. Leuk dat je al kevers hebt en al twee keer bij onze stand op Vivarium geweest bent.

Wat betreft de achterwand, die hoeft niet bij te dragen aan de luchtvochtigheid hoor. Zelf heb ik achterwand van polystyreen en tegellijm gemaakt. Werkt heel goed. Voor de luchtvochtigheid kun je beter andere middelen toepassen, zoals mos op het substraat. Hopelijk heb je hier wat aan.

Heel veel plezier op het forum!

Groetjes,

Pim
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Bericht door Inge »

Bedankt, zeer help vol :D
In het bezit van:
Pijlgifkikkers: Dendrobates auratus Costa Rica, Phyllobates vittatus
Kevers: 11x Mecynorrhina Torquata Ugandensis
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Graag gedaan.

Lang heb ik kurken achterwanden gehad, die relatief goed zijn voor het vochtgehalte, maar de kevers vraten er aan en om het jaar moest ik de achterwanden vervangen. Had ik geen zin meer in en heb toen de harde achterwanden gemaakt. Ben er nog steeds erg tevreden over. Luchtvochtigheid is geen probleem, helemaal niet met een extra dikke laag substraat (16cm) in de smalle terraria (met gouden tor er in) die je vast gezien hebt op Vivarium. :)
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Bericht door Inge »

Precies Pim, kruk word inderdaad aangevreten en ziet er ook niet natuurlijk uit naar mijn mening. En dat is eigenlijk wel een must.
In het bezit van:
Pijlgifkikkers: Dendrobates auratus Costa Rica, Phyllobates vittatus
Kevers: 11x Mecynorrhina Torquata Ugandensis
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Woehoeeei dag Inge ! Wat een mooie afmetingen voor je Mecynorhina bak zeg !!! Dat gaat een feestje worden. Hou ons gerust op de hoogte met wat fotos over de vorderingen van je project :D
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Bericht door Inge »

Ga ik zeker doen Hansje!
In het bezit van:
Pijlgifkikkers: Dendrobates auratus Costa Rica, Phyllobates vittatus
Kevers: 11x Mecynorrhina Torquata Ugandensis
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Daar zou ik zeker ook wel foto's van willen zien, gaaf formaat bak :D! Hopelijk worden het mooie kevers!
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Inge
L2
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 feb 2018, 14:24

Bericht door Inge »

Zaterdag kan ik de bak ophalen. Vanaf dan gaat de fun beginnen!! Ik ga zeker foto’s posten van de voortgang :) en de kever als ze uit zijn. Maar zo ver is het nog lang niet. Al vind ik sommige larven al joekels ;b ookal is het L3 stadium nog in de verre toekomst. Toch wat anders dan chlorocala africana’s ;)
In het bezit van:
Pijlgifkikkers: Dendrobates auratus Costa Rica, Phyllobates vittatus
Kevers: 11x Mecynorrhina Torquata Ugandensis
Plaats reactie