Livia

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Crypt Keeper
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 17:07

Livia

Bericht door Crypt Keeper »

Hallo allemaal,
Ik ben Livia uit Antwerpen, 31j.
Ben naar dit forum gekomen op aanraden van Bahamut, na een interessante babbel op de entomologiebeurs in Luik.

Zomer 2014 zag ik voor het eerst kevertjes als huisdier in een dierenwinkel in Duisburg en ik was meteen verkocht. Als kind speelde ik altijd in de tuin met kevers en wantsen en de liefde was heel erg groot. Ik besloot dat ik bij gebrek aan tuin maar heel graag kevers wilde gaan houden en ben me gaan inlezen, online en via boeken.
Januari 2018 was het dan zo ver en kocht ik mijn eerste kevertjes: 10 imagos voor in het terrarium en 10 larven zodat ik nog een 2e kans zou hebben mocht nakweek niet meteen lukken. Het waren chlorocala africana's en ik heb die eerste weken iedere dag naar dat terrarium zitten staren.
...
Dat was dan de start van een inmiddels compleet uit de hand gelopen hobby.

Ik hoop hier leuke contacten te leggen om larven mee te ruilen/kopen/verkopen en ervaring uit te wisselen.
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Welkom hier! Je bedoelt denk ik januari 2017 ?

Hoe is het uit de hand gelopen? Hoeveel beestjes en soorten heb je nu?

Ik ben aan het wachten tot mijn eerste Mecynorrhina torquata ugandensis gaan verpoppen en binnenkort komt er een eudicella schulzeorum uit zijn pop, als het goed is!
Live, Larf, Love
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Livia ! Wat een goede raad heeft Bahamut toch :lol: Leuk dat je het forum gevonden heb. Ha ha dus het is niet bij de Chlorocala gebleven ???
Crypt Keeper
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 17:07

Bericht door Crypt Keeper »

Mirkku schreef: do 28 dec 2017, 11:27 Welkom hier! Je bedoelt denk ik januari 2017 ?

Hoe is het uit de hand gelopen? Hoeveel beestjes en soorten heb je nu?

Ik ben aan het wachten tot mijn eerste Mecynorrhina torquata ugandensis gaan verpoppen en binnenkort komt er een eudicella schulzeorum uit zijn pop, als het goed is!
woops, nee ik bedoelde januari 2015 :') slip of the finger!
Deze maand wordt de keverhobby 3 jaar.

Uit de hand gelopen in de zin van... de hobby had een kamer apart nodig. Klinkt waarschijnlijk wel bekend voor jullie :)
Ik heb 16 verschillende soorten cetonidae toen ik het laatst telde. Gaande van cheirolasia tot mecynorrhina. Klein en groot!

schattige chlorocalaatjes waar het allemaal mee begon heb ik ook nog altijd in de kweek.
Plaats reactie