Evert (België)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
EvertB
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 dec 2017, 12:51

Evert (België)

Bericht door EvertB »

Hallo!

Mijn naam is Evert, 31 jaar en woon in regio Gent in België. Jaren terug, tijdens m’n studies, heb ik jaren kevers gehouden waaronder pachnoda’s, eudicella’s, etc. Omwille van m’n verhuis was het even minder evident om ze verder te houden. Al even kriebelt het opnieuw en wil ik deze fantastische wezentjes opnieuw in huis halen!

Groeten,

Evert
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Wat leuk! Welkom op het forum!
Live, Larf, Love
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Welkom Evert,

Hopelijk heb je snel weer wat kevertjes in huis om je hobby opnieuw mee op te starten.
Houd het forum in de gaten zou ik zeggen. Er worden geregeld imago's en larven aangeboden.

Groeten,

Ben
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Welkom hier op het forum :)
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Evert,

Welkom op het forum!
Leuk dat je de hobby weer oppakt. Je hebt hier ieder geval toegang tot veel informatie en medehobbyisten, die je altijd raad willen geven. Veel plezier op het forum.

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Welkom Evert ! Wat leuk om weer iemand tegen te komen waarbij de kevertjes zijn blijven kriebelen :D Heb je al een idee welk soort je wilt gaan houden ?
EvertB
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 dec 2017, 12:51

Bericht door EvertB »

Hallo,

Bedankt voor de leuke reacties! Geweldig om zoveel kenners en enthousiaste zielen samen te vinden.

Qua soorten wil ik absoluut opnieuw beginnen met eudicella’s en ik denk ook aan Mecynorhina‘s. Dit zouden m’n volgende exemplaren geweest zijn, maar destijds is het er dan niet van gekomen. De draad ermee oppikken lijkt me helemaal geweldig.

Neushoornkevers staan ook op het verlanglijstje, maar beter eerst opnieuw leren wandelen vooraleer te gaan lopen.

Qua materiaal ben ik me opnieuw helemaal aan het installeren. De volgende uitdaging is het vinden van larven. Indien mensen dit lezen en eudicella’s of Mecynorhinas’s in overschot hebben, laat gerust iets weten ;)

Ik zie er helemaal naar uit om nieuwe larve-pop-imago cycli mee te maken!

Groeten,

Evert
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Leuke soorten !!! Eudicellas blijven ook zo verschrikkelijk leuk, druk en mooi om naar te kijken. :D Momenteel zijn de temperaturen niet ideaal om larven te versturen maar daar komt hopelijk snel verandering in.
Plaats reactie