Erika

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ook in de zomer hebben de meeste (wat oudere) bossen nog een humus laag. Wat je ook kunt doen is extra humus in huis halen, het drogen zodat het niet zo snel verder verteerd als dan het nat is en dat bewaren en zodra je het nodig hebt weer klam/vochtig maken. Drogen doet iedereen op zijn eigen manier, het is een kwestie van uitproberen wat jou het beste bevalt. De een zet de vuilniszakken met humus gewoon open weg in bijv de schuur en de ander zoals ik doet het in een grote dekbedovertrek en laat het buiten in de tuin drogen. De hoes voorkomt dat het wegwaait en dat ik het hele spul makkelijk kan omdraaien om de andere kant ook te laten drogen.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Het is ook hadig om het blad fijn te versnipperen. Met de hand, de keukenmachiene of bijv met de opzuig en versnipper functie van een bladblazer. ;) Hoe fijner de stukjes hoe compacter het is en het zijn vocht vast blijft houden. Met hele bladeren gaat er vaak een hoop lucht tussen zitten en dan droogt het substraat sneller uit. Ook is het fijne meer geschikt om eitjes in af te zetten.
Erika
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 nov 2017, 21:34

Bericht door Erika »

Dan ga ik dat ook proberen.
Superbedankt voor je hulp en snelle reacties!!!
We zijn wel helemaal off topic nu 🤣

Ik heb er ook stukjes appel en komkommerschil in gelegd... ben ik dan te opportunistisch?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Sja offtopic maar aan de andere kant, het gaat over kevers en dan is het al gauw goed :lol:

Nee hoor niet te opportunistisch, de larven lusten dat best maar (ja hoor daar is weer een maar)... Het toevoegen van fruit, sommige nattere groenten en zaken als honden of kattenbrokken leidt meestal tot een toename van mijten. Vooral banaan is een echte mijtenmagneet. Het is dus zaak niet meer te geven dan dat je larven zullen eten in 2 dagen of het er na 2 dagen eruit te vissen. Zo voorkom je een hoop gezeur met onuitgenode gasten. Als je echt wat wilt bijvoeren dan kun je net zo makkelijk (restjes) jellie cup voeren.
Plaats reactie