vraagje loopkever

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Jac
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 nov 2017, 07:23

vraagje loopkever

Bericht door Jac »

Goedemorgen,
Even een vraagje, wij zoeken voor onze biologische kwekerij een natuurlijke oplossing voor de naaktslag.
Nu blijkt de loopkever de naaktslak te eten, mijn vraag heeft iemand hier ervaring in en welke kever is hiervoor het meest geschikt? Alvast hartelijk dank voor uw reactie, Mvg Jac
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Jac, ik snap dat je iets wilt weten, maar wellicht is het een idee om jezelf ook even voor te stellen? Dan weten de leden hier aan wie ze antwoord geven. Alvast bedankt voor de toevoeging.

Groetjes,

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Jac, voor zover ik weet worden er niet zo heel veel loopkevers in kweek gehouden. er zijn een aantal exotische soorten maar dat lijkt mij niet geschikt om dat in Nederland buiten een terrarium om te huisvesten. Ik ben niet bekend met loopkever kwekerijen of kwekers. Qua inheemse soorten denk ik dat je een beetje in de richtng van de Kettingschalenbijter (Carabus granulatus) moet denken. Ze zijn net als de slakken vooral nachtactief, en zijn gek op weekdieren. Ik hoop dat je wat met deze info kan. Succes !
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Ik vrees dat zoiets weinig succes zal hebben. Het aantal predatoren (loopevenement) hangt af van het aantal prooisoorten. Als je er een hele hoop loopkevers gaat bijzetten dan heeft dat misschien tijdelijk een effect maar de beesten zullen snel uitzwermen. Het habitat optimaliseren voor loopkevers gaat evenveel slakken aantrekken.
Plaats reactie