Hallo, Mirkku hier!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Hallo, Mirkku hier!

Bericht door Mirkku »

Hallo allemaal!

Ik ben Mirjam, 25 jaar, en studeer biologie in Wageningen. Mijn beestenverzameling bestaat op dit moment uit een russische dwerghamster, 4 muizen (ter oppas), 2 soorten daggekko's, 10 soorten wandelende takken en 2 soorten kakkerlakken. Ik heb nu een bak (60x35x35) leegstaan en zou hier heel graag wat mooie kevers in gaan houden. Maar... Welke dan!? Dat hoop ik op dit forum uit te vinden, en daarnaast natuurlijk een verkoper van deze dieren te vinden. Wellicht ga ik binnenkort ook op een beurs rondkijken zoals vivarium of exoknaag. Tips voor soorten voor beginners hoor ik zeker graag, en daarnaast ga ik wat caresheets etc. doornemen. Mijn voorkeur licht in elk geval bij een wat grotere, gekleurde soort.

Groeten, Mirjam
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Mirjam,

Leuk om weer eens een bioloog hier tegen te komen en dat je al zoveel dieren thuis hebt. Kevers zouden natuurlijk een leuke aanvulling op de dierentuin. :)

Ieder geval kan je hier veel informatie vinden en over niet al te lange tijd is Vivarium er natuurlijk weer. Het forum staat daar ook weer, dus hopelijk tot ziens.

Pim
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Hallo Mirjam,

Welkom hier op het forum! Zelf ben ik ook nog vrij nieuw in het houden van kevers, maar ik denk dat als je je goed inleest en eventueel wat advies van de kweker vraagt de meeste soorten best goed te doen zijn.. Vivarium is in elk geval zeker een aanrader en meteen een mooie kans om eens met de meer ervaren kwekers te spreken.

Groetjes, Saskia
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Gebruikersavatar
Mirkku
Cryptolaemus montrouzieri
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 12:06

Bericht door Mirkku »

Ik kreeg van één van de leden hier zowel de tip voor Vivarium als dit forum, dus wat dat betreft een goede start! Als ik hier eens rondkijk is er wel zóveel keuze ! Ik denk dat ik voor iets probeer te gaan wat het niet al te warm hoeft te hebben (als dat kan) want ik heb een aquariumbak met alleen TL-balk dus dat geeft meer licht dan warmte... Nouja, ik moet me echt nog behoorlijk inlezen wat betreft kevers. Maar Vivarium staat eigenlijk al zo goed als geplanned voor de zondag. Dus hopelijk tot ziens!
Live, Larf, Love
Plaats reactie