Joep

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Joep
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 23:42

Joep

Bericht door Joep »

Hallo allemaal!

Ik ben Joep uit Breda, 38 jaar, en heb nog nauwelijks ervaring met het houden van kevers. (Ik heb alleen jaren geleden een goed lopende rozenkeverkweek gehad om af en toe larven van te voeren.) In de afgelopen jaren zijn veel insecten, reptielen, amfibieën hier in huis te gast geweest en er lopen er hier nog steeds een boel rond. Met een zesjarig zoontje dat zo mogelijk nog gefascineerder is door kleine kriebelende beestjes dan ikzelf, en zijn wens om kevers te houden, wordt het tijd om hier eens dieper in te duiken,...

Onze eerste trofee was een Megasoma Actaeon die we vorige week in Suriname tegenkwamen, maar die was al dood.

Groet!

Joep (en Olle)
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Welkom Joep en Olle in de wondere wereld van het keveren. Een superleuke hobby waar inderdaad kinderen ook een hoop plezier aan kunnen beleven. Mijn dochter (4) heeft vorige week haar eerste (wilde) larven gevonden op vakantie. Erg leuk! Heb je al een soort op het oog welke je zou willen gaan houden? Er zijn er nogal wat... ;) Voor nu, veel leesplezier op het forum.
Joep
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 23:42

Bericht door Joep »

tsja,... Ik wil geloof ik iets teveel! haha. Wat een juweeltjes zijn er in kweek. Ik vermoed dat de grotere soorten vooral veel geduld vergen voordat er imagos te bewonderen zijn, maar een Megasoma zou ik toch graag eens rond zien kruipen hier. Ik denk dat het prima is om met een paar imagos van een eudicella-soort te starten, of mecynorhina soort.
Gebruikersavatar
Angelique83
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 21:06

Bericht door Angelique83 »

Welkom op het forum 😘
"Don't tell me that the sky is the limit, when there are footprints on the moon."
Plaats reactie