Sam

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Anecasam
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 10:09

Sam

Bericht door Anecasam »

Dag iedereen!

Ik ben Sam en ik kom uit Sint-Niklaas (België).
Ik houdt al een 10-tal jaar reptielen en amfibieën maar ben nu helemaal verkocht aan de keverhobby.
Deze hobby is echter wel nieuw voor mij, daarom dat ik mij heb geregistreerd op dit forum zodat ik veel kan bijleren.
Ik heb nu een +- 20 Pachnoda marginata L3 larven (samen in een bak) en sinds vandaag ook 5 Xylotrupes gideon L3 larven (die ik apart houd).
Verder verwacht ik deze week nog 3 rode Mecynorrhina torquata ugandensis L3 larven.
Met deze soorten wil ik voorlopig starten.

Groetjes Sam
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Sam,

Welkom op het forum. Leuk dat je jezelf voorgesteld hebt en dat je al wat soorten houdt. Je komt hier ieder geval veel gelijkgestemden tegen en kan hier veel informatie halen (en brengen natuurlijk).
Veel plezier hier.

Pim
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Niet alleen gelijkgestemden, ook dorpsgenoten. Welkom!
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Welkom aan boord Sam! :D
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Sam, heel hartelijk welkom op het forum ! Je hebt al een aantal hele leuke soorten gescoord zie ik ! Proficiat. Hoe ben je zo aan de keverhobby geraakt als ik vragen mag ?
Anecasam
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 09 apr 2017, 10:09

Bericht door Anecasam »

Bedankt allemaal voor de hartelijke verwelkoming!

Arnwald, woon jij ook in Sint-Niklaas dan?

Toen ik 10 jaar was heb ik eens een documentaire gezien over kevergevechten in Japan, wat ik zeer fascinerend vond. Mijn nonkel woont in Thailand en bracht toen ook altijd kaders mee met daarin verschillende soorten kevers.
Toen ben de kevers eigenlijk uit het oog verloren en ben ik reptielen en amfibieën gaan houden, waarvan ik nu een mooie collectie heb.
Het bleef echter kriebelen om toch ongewervelden te gaan houden, waarbij ik bij de kevers terecht gekomen ben.
Ik ben gestart met larven van Pachnoda marginata, omdat ik deze eigenlijk al gaf aan mijn reptielen als voedseldier.
Omdat ik het van de eerste keer goed wilde doen, ben ik beginnen opzoeken en verschillende YouTube kanalen beginnen volgen, waar ik verwonderd was door de diversiteit aan kevers in gevangenschap.
Nu hoop ik langzaam aan deze hobby op te bouwen, maar ik ken mezelf dus vrees ik dat ik al snel meerdere larvensoorten zal hebben staan, en van langzaam geen sprake zal zijn.
Dit mag echter niet ten koste gaan van de kwaliteit van de zorg van de dieren, en daarom ben ik hier om bij te leren.

Ik heb verder ook 2 jaar biologie gestudeerd maar ben moeten stoppen omdat de wiskunde te zwaar is. Nu zit ik in mijn laatste jaar voor leerkracht Biologie en aardrijkskunde, en hoop ik later mijn collectie kevers uit te kunnen stallen in mijn klas.
Gebruikersavatar
Arnwald
Pop
Berichten: 172
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 18:11

Bericht door Arnwald »

Ik woon in het centrum van sint-niklaas. Nu wat meer tijd om te reageren. Ik ben al enkele jaren met kevers bezig. Momenteel heb ik Mtu, een 5tal Europese gouden torren, Lucanus maculifemoratus, Phalacrognathus muelleri, Prosopocoilus inclinatus. We moeten maar eens afspreken.
romagoal
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 okt 2016, 04:12

Bericht door romagoal »

Hulst hier, ook ni ver van sinneklaas dus ;)
Plaats reactie