even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Thijmen
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 feb 2017, 08:37

even voorstellen

Bericht door Thijmen »

mijn naam is thijmen van kooten, en ik ben nog aan het kijken of kevers houden iets voor mij is.

dus nog opzoek naar leuke beginnerssoorten die niet teveel tijd vragen.
ik kwam op dit idee omdat ik nog een aquarium van 40x25x25 cm over had en het te klein vind voor waterdieren omdat de balans in zo'n klein bakje heel moeilijk is. toch vond ik het zonde om hem weg te doen en nu ben ik aan het zoeken naar iets wat er in kan.

ik heb ook een 130x50x50 cm aquarium staan met vissen.
en veel verschillende dieren gehad van hamsters cavia's en honden via parkieten naar baardagamen en koningpythons (en veel wat er tussen in zit) maar behalve een bakje indische wandelende takken niet erg veel gedaan met insecten. behalve als voer.
Laatst gewijzigd door Thijmen op za 11 feb 2017, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Tijmen en welkom op het forum ! De keverhobby is een geweldige hobby ;) waar je je helemaal in kunt verliezen. Makkelijke soorten zijn bijv de Pachnoda peregrina marginata en de meeste Eudicella soorten. Veel tijd qua verzorging kosten de diertjes niet maar op het moment dat je humus moet gaan halen, klaarmaken en gaat verschonen dan heb je er wel even een uurtje of wat werk aan. Maar dat is eens in de twee maanden ofzo. De cyclus van deze soorten liggen zo op 9 tot 11 maanden oa afhankelijk van de temperatuur waarin je ze opkweekt.
Ik las over je Indische waterkevers en ben daar wel heel nieuwsgierig naar :-) Lijkt mij echt geweldig mooi om uren voor zo'n aquarium te kunnen hangen ! Als je fotos hebt, upload ze gerust.
Thijmen
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 feb 2017, 08:37

Bericht door Thijmen »

oeps indische waterkevers moet indische wandelende takken zijn. hoe ik dat voor elkaar heb gekregen weet ik niet. heb het even aangepast.

zou misschien wat zijn voor een groter aquarium waterkevers. (waterbalans is heel moeilijk in kleine bakjes)
Met vriendelijke groet,
Thijmen
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:lol: Whahaha dat is knap ja :lol: Heel af en toe worden waterkevers gehouden, vandaar ik er niet raar van op keek...
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom op het forum Tijmen!

In de reeks dieren die je noemt mogen kevers inderdaad niet ontbreken. Een geweldig mooi hobby en zoals Ruby al zegt ook een klein beetje verslavend :mrgreen: De kevertjes zijn vaak dag actief en er bestaan heel veel verschillende hele mooie soorten.

Slim ieder geval om op zoek te gaan naar een gemakkelijk keversoortje om te beginnen. Cyprolais soorten zijn ook gemakkelijk te houden en erg dag actief. Mocht je hier interesse in hebben kun je mij een PB'tje sturen ;)

Waar kom je overigens vandaan?
Thijmen
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 feb 2017, 08:37

Bericht door Thijmen »

ik kom uit putten.

aan bosgrond geen gebrek hier, ik woon een keertje struikelen van een beukenbos af.
Met vriendelijke groet,
Thijmen
Thijmen
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 feb 2017, 08:37

Bericht door Thijmen »

bij de Eucidella carsheet staan geen soorten kan iemand wat specifieke soortnamen geven zodat ik gericht kan googlen? die op de foto onderaan zag er best mooi uit, als daar nog meer van die mooie soorten bij zitten wil ik daar wel mee gaan beginnen.
Met vriendelijke groet,
Thijmen
Cetonio
Parend imago
Berichten: 257
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 19:52

Bericht door Cetonio »

E. gralli en E. smithi zijn veel gehouden soorten, met ook veel ondersooren en variaties.
Thijmen
L1
Berichten: 21
Lid geworden op: do 09 feb 2017, 08:37

Bericht door Thijmen »

E. gralli lijkt me wel wat, bedankt
Met vriendelijke groet,
Thijmen
Plaats reactie