nieuw uit Assen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Marleenv
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 14:27

nieuw uit Assen

Bericht door Marleenv »

Hallo allemaal,
Ik ben Marleen, ven 21 jaar en kom uit Assen. Ik werk met exotische dieren al een paar jaar. Maar 2 jaar geleden is mijn interesse met insecten begonnen.

Zowel met reuzen slakken, wandelende takken als met kevers.

Na de zomer ga ik het huis uit en wil ik (als het lukt) een eigen appartement. Als dat lukt wil ik graag een bak met rozenkevers. Maar misschien ook gecombineerd met slakken of wandelende takken. Het gaat mij dan ook niet om de fok.

Hopelijk heb ik mij zo goed genoeg voor gesteld

Groetjess, Marleen
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Marleen,

Welkom op het forum. Leuk dat je al een paar jaar bezig bent met verschillende dieren. Als je uit huis gaat zal je zeker wel een plekje voor insecten gaan maken, als ik jouw bericht lees. Kevers zijn ontzettend gaaf om te houden en vooral om hun gehele ontwikkeling mee te maken. Je vindt hier heel veel informatie over het houden van kevers, dus je kan je alvast inlezen. Veel plezier hier.

Pim
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoi Marleen,

Welkom op het forum. Leuk dat je geïnteresseerd bent in kevers. Ze zijn echt superleuk!

Ben wel benieuwd naar met welke exotische dieren je hebt gewerkt...

Groetjes en veel leesplezier,

Ben
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Marleen, hartelijk welkom op het forum ! Wat leuk dadelijk je eerste eigen stekkie ! Voordeel daarvan is natuurlijk dat niemand je meer gaat vertellen wat je wel of niet in huis kan halen qua beesten :-) Welke rozenkever heeft je aandacht getrokken ? De Pachnoda of een ander soort ?
Marleenv
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 14:27

Bericht door Marleenv »

Pim: Ja klopt zeker! ik heb nu weleens sprinkhanen voor de hamsters, maar dat vinden ze hier al erg. :D

MR.B Ik werk nu zowel met hagedissen als met slangen, gordeldieren, stinkdieren, een aantal insecten (meel en moriowormen, dola's en Pachnoda Marginata, veld en huis krekels, doodshoofd kakkerlakken, indische wandelende takken en nog een soort ( weet de naam of psg er niet van), agaatslakken) dat is een klein voorbeeld.
Marleenv
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 14:27

Bericht door Marleenv »

Hansje Pansje schreef: zo 29 jan 2017, 14:11 Dag Marleen, hartelijk welkom op het forum ! Wat leuk dadelijk je eerste eigen stekkie ! Voordeel daarvan is natuurlijk dat niemand je meer gaat vertellen wat je wel of niet in huis kan halen qua beesten :-) Welke rozenkever heeft je aandacht getrokken ? De Pachnoda of een ander soort ?
2 soorten van de Pachnoda in iedergeval De Pachnoda Marginata en de Pachnoda Marginella. Met het eerste soort werk ik ook. Het 2de soort is nieuw voor mij.

Dat lijkt mij opzich wel mooi om mee te beginnen. Het liefst zou ik ze in een terra samen met wandelende takken willen huisvesten. Maar daar moet ik nog even goed naar kijken, en of ik daar een goede terra voor kan vinden.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Marleenv schreef: zo 29 jan 2017, 19:19 Ik werk nu zowel met hagedissen als met slangen, gordeldieren, stinkdieren, een aantal insecten (meel en moriowormen, dola's en Pachnoda Marginata, veld en huis krekels, doodshoofd kakkerlakken, indische wandelende takken en nog een soort ( weet de naam of psg er niet van), agaatslakken) dat is een klein voorbeeld.
Dat zijn nogal wat soorten. Gaaf hoor! :D
Marleenv
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 14:27

Bericht door Marleenv »

Mr.B schreef: zo 29 jan 2017, 19:33

Dat zijn nogal wat soorten. Gaaf hoor! :D
Dankje, ik ben er ook erg blij te mogen werken!
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom Marleen!

Handig dat je al het een en ander aan ervaring hebt, dat zal zeker helpen bij het kevers houden!
Een leuk idee om wandelende takken samen met kevers te houden. Zelf heb ik ook altijd 1 bak waar deze gecombineerd zijn, een erg fraai gezicht!

Ik ben wel erg benieuwd hoe de kevers van Pachnoda marginella eruit zien op je werk? Google levert een grote verscheidenheid aan kleurvarianten op :( Ik ben namelijk al lang opzoek naar iets dat lijkt op de google resultaten... :roll:

Ieder geval veel lees plezier hier! Heb je al een idee met welke soort je zelf wilt beginnen?
Marleenv
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 jan 2017, 14:27

Bericht door Marleenv »

Arietuur schreef: zo 29 jan 2017, 20:41 Welkom Marleen!

Handig dat je al het een en ander aan ervaring hebt, dat zal zeker helpen bij het kevers houden!
Een leuk idee om wandelende takken samen met kevers te houden. Zelf heb ik ook altijd 1 bak waar deze gecombineerd zijn, een erg fraai gezicht!

Ik ben wel erg benieuwd hoe de kevers van Pachnoda marginella eruit zien op je werk? Google levert een grote verscheidenheid aan kleurvarianten op :( Ik ben namelijk al lang opzoek naar iets dat lijkt op de google resultaten... :roll:

Ieder geval veel lees plezier hier! Heb je al een idee met welke soort je zelf wilt beginnen?
Dat soort heb ik niet op het werk helaas, Wel de marginata.
Dus ik ben zelf ook benieuwd naar hoe ze eruit zien.
Plaats reactie