Loopkever

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Loopkever
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 16:08

Loopkever

Bericht door Loopkever »

Hoi allemaal,
Ik ben 13 jaar oud (bijna 14). Vorig jaar toen ik nog 12 was zag ik een youtube filmpje van iemand die had mieren en aangezien ik al heel lang geïntereseerd ben in de natuur leek het mij wel gaaf om mieren te hebben. Mijn vader wou me wel steunen en van mijn moeder mochten ze het huis in, maar dan mochten ze absoluut niet eruit. Eerst was ik van plan zelf een nest uit te graven en van twee potten een mierenboerderij te maken, maar uiteindelijk heb ik samen met mijn vader een mierenboerderij van pexiglas gemaakt. In de zomer heb ik koninginnen gevangen en ben ik ze gaan kweken en dat is erg gaaf. Ook omdat je telkens weer tot nieuwe ontdekkingen komt. Maar nu hebben we 40 nesten en we weten niet wat we er mee aan moeten we hebben voor een paar een gipsboerderij gemaakt, maar de rest... Toen ik op internet foto's van kevers zag en er informatie over las leek dat mij ook interessant. Voor sinterklaas kreeg ik 2 rozenkeverlarven nu geduld hebben. En dat heb ik niet echt dus het is het is heel moeilijk om te wachten, maar sinds kort hebben ze een kop en poten gekregen wat ze eerst nog niet hadden volgensmij. Ik heb vandaag nieuwe gemalen blaadjes gegeven en u afwachten. Kan het trouwens kwaad als je ze hebt aangeraakt? Ik hoop dat ik tijdens het kweken van mijn kevers veel aan deze website mag hebben.

M.V.G. Loopkever
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoi Loopkever,

Wat leuk dat je ze geïnteresseerd bent in diertjes.
En kevers zijn erg leuk.

Maar, je zal voor deze hobby veel geduld moeten hebben en dat is inderdaad (vraag maar aan de keveraars hierop het forum) heel erg moeilijk.

Des te leuker is het als ze uitkomen. :D

Om eerlijk te zijn is twee larven best weinig. Als ze uiteindelijk verpoppen en je hebt twee kevertjes moet je maar het geluk hebben dat het een mannetje en een vrouwtje zijn... En ze leven ook niet zo heel lang dus het zal niet zo lang duren voordat je weer heel veel geduld zal moeten opbrengen voor de volgende kevertjes...

Ik weet het goedgemaakt, omdat het bijna kerst is mag je bij mij wat kevertjes en larfjes komen halen.

Wel even aan pappa en mamma vragen of het mag natuurlijk want die zullen moeten rijden. Ander kan ik ze ook opsturen maar dan zul je even moeten wachten tot het weer warmer wordt.

Goed, als je het hebt overlegd stuur je maar even een PB.

Groetjes,

Ben
Loopkever
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 16:08

Bericht door Loopkever »

Ik weet eigenlijk niet wat een PB is en hoe je dat moet maken
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Loopkever,

Welkom op het forum!
Leuk dat je je aangemeld hebt. Gaaf dat je zo bezig bent met mieren en nu ook met kevers. Twee larven is inderdaad niet veel, maar het zijn zeker weten een mannetje en een vrouwtje ;-)
Mocht je er meer willen hebben van die soort dan weet je wel waar je moet zijn. Ze hadden al een kop en poten, maar die zag je wellicht in het begin niet goed.
Aanraken kan best, maar je moet het niet iedere dag doen natuurlijk, want dat levert teveel stress op voor de larven.
Op het forum kan je ieder geval veel informatie vinden. Heel veel plezier hier.

Pim
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Komen ze bij jou vandaan Pim? :lol:
Dan zijn het zeker man en vrouw!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Loopkever en welkom op het kever forum ! Wat leuk dat je zo geinteresseerd bent in insecten :D Het zal vast goed gaan komen met jouw larven. Hoe je ons een beetje op de hoogte van de vorderingen ?
Loopkever
Ei
Berichten: 13
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 16:08

Bericht door Loopkever »

Ja zal ik doen
Plaats reactie