Michel

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Michel
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: di 13 dec 2016, 16:19

Michel

Bericht door Michel »

Hallo allemaal,
Hierbij wil ik mij even voorstellen, mijn naam is Michel en ik heb van jongs af aan al interesse in insecten,maar eigenlijk in alles wat groeit,bloeit,vliegt en kruipt,ben inmiddels 54. Ik heb 2 jaar geleden mijn noordzeeaquarium na 10 jaar weggedaan en was nu bezig om een Vivarium voor mini orchideeen te maken,oude hobby orchideeen weer opgepakt. Op de Vivariumbeurs geweest waar ik nog kleine rietkikkers heb gekocht, ik vond het hier zo leuk dat ik beide dagen ben geweest. Bij de stand van het Forum heb ik lang staan twijfelen om keverlarven te kopen,maar dacht laat ik eerst maar kijken hoe het met het vivarium en de kikkers gaat. Op de beurs in Houten ben ik toch gezwicht en heb een koppel larven Trypoxylus Dichotomus Septentrionalis gekocht bij de stand van Beetlejelly.eu. Afgelopen vrijdag heb ik nog larven van Mecynorhino Torquata Ugandensis bij Ben in Volendam gekocht.
We moesten zaterdag nog bij de Vogelbescherming in Zeist zijn en heb hier gelijk bij Austerlitz beukenblad humus gehaald.
De larven zitten nu in bakken met beukenblad humus, wit hout,ook bij Beetlejelly gekocht, wit hout uit het bos en gemalen zijderups erbij gedaan.
Dus nu nog geduld hebben, maar dan heb ik nog even de tijd om een terrarium te maken voor de kevers.
Heb al veel informatie van het forum gehaald, erg leuk dit forum. Heb ook nog het Japans/engelse boek ,For the love of Rhinoceras and Stag,bij Beetlejelly besteld, dit is onderweg en ben erg benieuwd.
Groeten Michel
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3123
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Michel,

Welkom op het forum! Leuk dat je op Vivarium geweest bent en uiteindelijk toch ook keverlarven aangeschaft hebt. Zal ook wel heel leuk zijn met die kikkertjes en een vivarium. Wellicht dat je op termijn ook foto's daarvan hier kan plaatsen. Voor jouw larven ben je in ieder geval goed op weg en er is hier nog heel veel informatie te vinden hier.
Veel plezier op het forum,

Pim
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Mooi verhaal Michel,

En je hebt twee prachtige soorten kevers in het verschiet.
Die gaan zich vast thuisvoelen bij jou.

Houd ons op de hoogte hè, hier op het forum.

Groeten,

Ben
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Welkom op het forum :)
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Michel ! Welkom bij de andere kever gekkies ;) Leuk dat je toch gezwicht bent, mooie soorten heb je aangeschaft en met het boek heb je zeker geen buil gevallen. Het is een beetje de bijbel van het kever kweken.
Plaats reactie