Even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
IJsbrand
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: za 10 dec 2016, 22:40

Even voorstellen

Bericht door IJsbrand »

Goedenavond allemaal ,

Bij deze wil ik mij even voorstellen .
Mijn naam is IJsbrand en ik woon in Heiloo .
Ik heb vorig jaar de tv uit de woonkamer weggehaald en ben sindsdien de woonkamer aan het ombouwen tot een rustplek ( al zit het rusten er voorlopig nog niet in , behoorlijk verkeken op hoeveel werk het is ).
Ik ben begonnen met bidsprinkhanen , erg mooi maar daar zit weinig activiteit in .
Na uren speuren op internet ben ik bij de kevers uitgekomen .
Vijf bakjes ( 30x30x30 ) omgebouwd , s morgens gaat er een ledlampje branden , half uurtje later en klein halogeenlampje welk gekoppeld zijn aan een thermostaat en s avonds blijft er nog een uurtje een blauw ledlampje branden .
Bakjes ingericht met bladhumus , boomschors , mos en mooie takken ( deal gesloten met een plaatselijke bos/landbeheerder , paar zakken kippenvoer in ruil voor een onbeperkte hoeveelheid bladhumus etc ).
Ik heb ook nog twee terraria met anolissen 40x40x60 cm maar deze gaan eerdaags over in twee bakken van 60x40x100 zodat de twee eerder genoemde bakken weer vrijkomen en drie keer raden wat daar in moet gaan komen .
Momenteel 3 bakjes met " cyprolais hormani " al is mijn doel om in elk bakje en ook de grotere bakken een andere soort te houden .
Het cv-hok is de kweekkamer geworden en daar staan nu twee grote stapels met plastic bakken te wachten op nieuwe bewoners ( 1 bak met larven ).
Verder wilde ik nog even de complimenten geven aan dit forum en uiteraard de bezoekers hiervan , enthousiast , netjes en vrolijk , gemopper is er al genoeg om ons heen .

Groetjes ,

IJsbrand .
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Heej IJsbrand,

Welkom op het forum. Hopelijk mogen wij hier ook meegenieten van jouw mooie bakjes. :D

Veel plezier met keveren!

Groeten,

Ben

Ps. Ben nog steeds jaloers op je onuitputbaar (legale) bron humus, schors, mos en takken.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hoi IJsbrand, Welkom op het forum!

Zo te horen ben je al goed voorbereid op de nieuwe bewoners! Al enig idee welke soorten de gelukkige worden? :D
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar de inrichting van deze rustgevende woonkamer, misschien kun je wat foto's plaatsen? :oops:

Bedankt voor het forum compliment, en leuk dat je je bij ons aansluit!
Saskia1982
L1
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 22:56

Bericht door Saskia1982 »

Welkom hier op het forum :)
Trotse bezitter van:
- Mecynorrhina torquata ugandensis
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Welkom op het forum Ijsbrand ! Wat een goede vervanging voor de tv en het brengen van een serene ontspannen omgeving. Naar de kevers kun je uren kijken, elke keer zie je weer wat nieuws ;) Ik vind het ook heerlijk (wanneer ik eens tijd heb) om uren op een kruk voor de terrariums te hangen. Het blijft facineren. Mocht je kamer foto klaar zijn dan mag je altijd een foto plaatsen en anderen inspireren met je creaties ! :D
Plaats reactie