Voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Marc_Jansen
Ei
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 18:58

Voorstellen

Bericht door Marc_Jansen »

Goedendag allemaal,
Zoals de inlognaam al doet vermoeden ben ik dus Marc.
Al decennia lang met dieren bezig zijnde heb ik nu diverse reptielen, miljoenpoten , fazanten, duiven, kippen, kangoeroes, stokstaartjes en sinds kort kevers.
Ik woon nu in Meteren, maar ga binnenkort verhuizen naar Ommeren.
Zitten er forumleden in de buurt?
Met vriendelijke groeten,
Marc Jansen
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hoi Marc,

Leuk dat je je voorgesteld hebt! Ieder geval welkom op het forum en welkom in de keverwereld! :D
Het forum is zoals ik bij mij thuis al vertelde een ideale plek voor het verzamelen van kennis en het stellen van vragen.

Succes met de soorten die je nu al hebt en ben benieuwd wat de uitbreidingen worden!

Gr Arthur
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Marc heel hartelijk welkom op het forum ! Wat een verscheidenheid aan dieren heb je ! De kangeroes en stokstaartjes vind ik wel heel apart :D
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Bericht door Super Joey »

Welkom op het forum Marc!

Je hebt leuke dieren zitten zeg :D . Maar ik wist niet dat stokstaartjes nog steeds legaal zijn als huisdier, ik dacht dat dat jaren geleden verboden werd. Ik kan het fout hebben, of het kan zijn dat de wetgeving tussen Nederland en België daarin verschilt.
Marc_Jansen
Ei
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 18:58

Bericht door Marc_Jansen »

Super Joey schreef:Welkom op het forum Marc!

Je hebt leuke dieren zitten zeg :D . Maar ik wist niet dat stokstaartjes nog steeds legaal zijn als huisdier, ik dacht dat dat jaren geleden verboden werd. Ik kan het fout hebben, of het kan zijn dat de wetgeving tussen Nederland en België daarin verschilt.
Stokstaartjes zijn legaal te houden in Nederland. Ze staan op geen enkele lijst van dieren die niet gehouden mogen worden. In België geldt op dit moment een positieflijst: https://nl.wikipedia.org/wiki/Positiefl ... uisdieren)
Daar mogen ze dus alleen gehouden worden door mensen die ze al hadden voordat de wet in werking trad. Ook is daar nog een ontheffingenstelsel. Maar de praktijk lijkt te zijn om die ontheffingen nooit af te geven. Er komt binnenkort overigens weer een beroepszaak (door een Nederlandse advocaat) tegen de Belgische positieflijst. De kans om die te winnen is vrij groot omdat de Belgische positieflijst (net als de Nederlandse positieflijst waar ze nu mee bezig zijn) in strijd is met Europese wetgeving.
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Bericht door Super Joey »

Ah oké, duidelijke uitleg. Ik snap sowieso niet waar die positieflijsten op gebaseerd zijn. Tegenwoordig wordt alles wat ongewoon is als slecht gezien. Maarja, ik wil niet teveel off topic gaan :D .

Je hebt in elk geval leuke dieren! :D
Marc_Jansen
Ei
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 18:58

Bericht door Marc_Jansen »

Super Joey schreef:Ah oké, duidelijke uitleg. Ik snap sowieso niet waar die positieflijsten op gebaseerd zijn. Tegenwoordig wordt alles wat ongewoon is als slecht gezien. Maarja, ik wil niet teveel off topic gaan :D .

Je hebt in elk geval leuke dieren! :D
Het lijkt off topic. Maar dat is het zeker niet helemaal Er wordt gewerkt aan meerdere positieflijsten. Ze willen ook een positieflijst voor insecten. De positieflijst voor zoogdieren is een testcase om te zien tegen welke weerstand ze aanlopen bij de burgers. Als dat allemaal in kaart is gebracht volgen er positieflijsten voor alle dieren en uiteindelijk ook planten (de Europese IAS-lijst is hier eigenlijk ook al een voorbeeld van, maar dan een negatieflijst)
16/11/16 is er een beroepszaak geweest tegen de Nederlandse positieflijst voor zoogdieren (die er al is) door het PVH. Uitspraak volgt met 2-4 weken. Hier hangt veel van af. Dit wordt allemaal zoveel mogelijk stil gehouden door de overheid.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Oei dat klinkt niet zo fijn... Zou je ons hier op de hoogte willen houden van de uitspraak ? Jij zit er iets meer bovenop en weet er duidelijk ook veel meer over te vertellen :D
Plaats reactie