Voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Michiel038
Ei
Berichten: 1
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 18:48

Voorstellen

Bericht door Michiel038 »

Goede Avond!

Beste forum leden,
Bij deze wil ik mij even voor stellen.
Mijn Roep naam is Michiel en ben woonachtig in Het centraal gelegen Zwolle. (reeds 23 jaar)
Zelf heb ik een aantal vogelspinnen als huisdier en altijd een PSG 1 die overigens zich goed voort plant maar door mij in toom gehouden word.
Mijn interesse in insecten is ruim anderhalf jaar geleden weer opgehaald.
Wetende dat spinnen geen insecten zijn. Boeien deze mij ook ten zeerste.
Nu valt mijn oog al een geruime tijd op Kevers.
Vorig jaar zomer is dit volledig opgerateld op een staatsbosbeheer camping in het plaatsje "drie"
Hier waren enorm veel boskevers te zien. Als je dan savonds aan je avondmaal zat Liepen er een tal van kevers langs je voeten.
Nu twijvelde ik enorm om er niet eens een paar mee naar huis te nemen.
Tot mijn enorme spijt niet gedaan.0

Aangezien de cyclus van een kever mij enorm boeit ben ik op zoek gegaan op internet naar informatie over kevers. En kwam ik al snel tot de conclusie dat het aardig lastig is hier andere hobbyisten in te vinden.
Wat voor de vogelspinnen en wandelende takken overigens geen moeite is.
Maar gelukkig ben ik vooralsnog op dit forum terecht gekomen.
En hoop hier enige informatie te vinden en misschien wel personen in de omgeving Zwolle met eigen kweek.
Ter zijnde tijd hoop ik zelf een poging te wagen om een keer kevers te gaan houden.
Het liefst beginnende met een makkelijk soort zoals de Dola(rozenkever AKA Pachnoda marginata peregrina).

Nu hebben jullie mij een beetje beter leren kennen.
En hoop ik te kunnen genieten van wat ik zoal op dit forum kan tegen komen.

Groetjes Michiel
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Michiel,

Welkom op het forum. Leuk dat je naast díe andere dieren nu ook kevers wilt gaan houden. Je zal hier genoeg informatie vinden over kevers. Mocht je meer willen weten dan vraag je het maar. Er is altijd wel iemand die je kan helpen. Veel plezier hier op het forum.

Pim
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom Michiel!

Hobbyisten zijn buiten het forum inderdaad lastig te vinden dus goed dat je hier terecht bent gekomen!

Ik meen dat er in zwolle wel keverhouders zijn maar of deze actief zijn op het forum weet ik zo even niet :roll:
Ieder geval de moeite waard om hier naar te informeren. Niets is namelijk zo leerzaam als een bezoekje en contact met een mede hobbyist vlakbij huis.

Daarnaast is er natuurlijk heel veel informatie te vinden op dit forum, en mocht je toch een kweker willen bezoeken ben je welkom in Arnhem :P
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoi Michiel,

Welkom op het forum!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Michiel en welkom op het forum ! Met de Pachnoda heb je een hele goede maar ook mooie keuze gemaakt :D Het is een heel sterk soort wat best tegen een beginnersfoutje kan. En buiten dat zijn ze gewoon schitterend om te zien ! Ik wens je er veel plezier aan !
Plaats reactie