Hallo

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Anitaz
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 18:13

Hallo

Bericht door Anitaz »

Hallo, ;)

Ik ben Anita en woonachtig in de zaanstreek, vroeger altijd dieren gehad, van slangen tot schorpioenen...
Nou vind ik kevers gaaf, ben al aan het lezen...
Waar kan ik het beste larven kopen?

Gr Anita
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Anita,

Welkom op het forum! Leuk dat je de weg naar ons hebt gevonden.

Wanneer het tijd is om larven aan te schaffen heb je een aantal keuzes. De meest gemakkelijke keuze is wellicht naar de dichtstbijzijnde dierenwinkel te gaan en daar een doosje (of 2) dola's te halen. Dit zijn de larven van Pachnoda marginata peregrina die gebruikt worden als voedseldieren voor o.a. reptielen. Deze larven kun je opkweken in een bakje substraat en binnen de kortste keren heb je je eerste kweek opgezet.
Een andere optie is een terrarium-/reptielenbeurs bezoeken. Hier zijn geregeld aanbieders van kevers te vinden, die je eveneens van de nodige informatie kunnen voorzien. (Een beurs waar geheid keverlarven te koop gaan zijn is Vivarium op 19 en 20 november.) Ook zou je op marktplaats kunnen zoeken, al verwacht ik dat je de meeste aanbieders van larven die daar te vinden zijn, ook hier terug kan vinden. Een andere optie is namelijk een oproep plaatsen op dit forum. Als jij aan kan geven welke soort je voorkeur naar uit gaat, is er hier vast iemand die je verder kan helpen.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we dat graag!

Succes!

Bas
Anitaz
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 18:13

Bericht door Anitaz »

Hoi Bas,

Ik vind de Mecynorrhina polyphemus wel leuk en is ook een beginners dier, hopelijk kan iemand me helpen.

Gr Anita
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3117
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Anita,

Welkom op het forum. Fantastisch dat je je al aan het inlezen bent om kevers te gaan houden. Ieder geval kan je hier genoeg informatie vinden en wil je nog iets weten dan kan je gewoon jouw vragen hier stellen. Veel plezier op het forum.

Mocht je trouwens nog larven van Polyphemus confluens willen hebben, kom dan naar Vivarium. Ik zal er redelijk wat meenemen. Pb sturen kan natuurlijk ook.

Pim
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hoi Anita,

Welkom op het forum!

Leuk dat je al een duidelijk voorkeur hebt voor een soort. Het is zeker aan te raden larven te kopen bij forum leden. Hierdoor krijg je gegarandeerd goede larven of kevers en kun je voor vragen altijd terecht.

Ieder geval veel plezier met het inlezen!
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Welkom Anita,

mooie voorkeur hoor; MPC. :mrgreen:
En, welkom op het forum. :D

Groeten,

Ben
romagoal
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: do 27 okt 2016, 04:12

Bericht door romagoal »

Pim schreef:Hallo Anita,

Welkom op het forum. Fantastisch dat je je al aan het inlezen bent om kevers te gaan houden. Ieder geval kan je hier genoeg informatie vinden en wil je nog iets weten dan kan je gewoon jouw vragen hier stellen. Veel plezier op het forum.

Mocht je trouwens nog larven van Polyphemus confluens willen hebben, kom dan naar Vivarium. Ik zal er redelijk wat meenemen. Pb sturen kan natuurlijk ook.

Pim
Ik houd me ook aanbevolen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Goedemorgen Anita en welkom op het kever forum :D Leuk dat de kevers nu je interesse geprikkeld hebben. Je zal er geen spijt van krijgen ;) Mocht je as weekend naar Vivarium komen, stel jezelf dan gerust even voor aan de stand, het is altijd leuk een gezicht bij een forumnaam te hebben !
Plaats reactie