Bullek dus ;)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
bullek
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 10:52

Bullek dus ;)

Bericht door bullek »

Hallo allemaal,

Ik ben Bullek 24 jaar en al meerdere jaren bezig met reptielen en bidsprinkhanen.
Na de afgelopen beurs in Houten, heb ik besloten dat ik toch nog wel wat ruimte kon maken voor enkele soorten kevers.
Ik was op de beurs samen met een maat van mij en hij was ook direct geintresseerd en heeft nu ook besloten om te gaan beginnen met kevers, zijn terra staat al helemaal klaar en hij is nu op zoek naar de juiste soort.
Ik ga volgende week mijn terra kopen en klaar zetten en dan gaat het voor mij ook beginnen.
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Welkom Bullek! Heb je al een idee wat voor kevers je gaat nemen? Hier registreren is alvast een goeie start. Er is hier veel informatie te vinden van het hoe of wat.

Oh je hebt ook toegang gekregen tot de rest van het forum.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
bullek
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 10:52

Bericht door bullek »

Ja, ik had al aardig wat rond gekeken maar de soort die mij eigenllijk het meest aansprak was de Chlorocala africana, ik had deze gezien op de beurs in Houten en de kleuren spraken mij echt onwijs aan.
Ik heb de bak inmiddels ook al klaar staan dus ik kan nu echt op zoek gaan.
Iemand misschien nog tips waar ik ze zou kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Natan heeft ze, misschien kun je hem vragen of hij wat heeft.
Ik heb wel Eudicella smithi bertherandi en/of Pachnoda marginata peregrina voor je te koop.
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom Bullek :)

Chlorocala africana is idd een erg mooi soort, ik heb deze zelf alleen niet maar ik weet zeker dat je met een beetje zoeken deze soort zo te pakken heb ;)
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
bullek
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 10:52

Bericht door bullek »

Okay het zou heel mooi zijn als iemand een adres heeft waar ik ze kan vinden want ondanks dat ik toch al aardig aan het zoeken ben geweest heb ik ze nog niet kunnen vinden
Henri
L1
Berichten: 38
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 21:16

Bericht door Henri »

Meestal wordt deze soort Smaragdestes genoemd. Ik geloof dat dat de oude naam is en jij de juiste nieuwe naam noemt. Maar als je op Smaragdestes zoekt, vind je ze wel.

In ieder geval heeft coleoptera-xxl ze:
http://www.coleoptera-xxl.de/cgi-bin/sh ... g=oertzeni

Dicronorhina derbyana oberthuri
Eudicella trilineata interruptefasciata
Mecynorhina polyphemus confluens
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda sinuata flaviventris
bullek
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 10:52

Bericht door bullek »

Nou na enig mail contact met diverse aanbieders op het net ben ik er nog steeds niet in geslaagd om bovengenoemde soort te kunnen vinden. :cry:
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Bullek,

Ik heb ze gehad en ga kijken of ik ze via mijn contact weer kan krijgen. Als dat lukt zal ik het hier melden.

Groeten,

Pim
bullek
Ei
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 jan 2010, 10:52

Bericht door bullek »

ja als je dat wilt doen heel graag, want ik heb die bak hier nu staan en ik zou ze er toch wel erg graag in willen hebben.
ben ook al een beetje aan het uitkijken naar andere soorten inmiddels voor als het niet gaat lukken.
Maar ik moet zeggen dat er een hooooooop!!!! kevers zijn haha.
Plaats reactie