Hallo keverliefhebbers!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Zoals Bas inderdaad noemt hoef je echt niet perse met een Pachnoda soort te beginnen. Er is veel keuze in gemakkelijke soorten die goed te houden en te kweken zijn. Net waar je voorkeur naar uitgaat :D

Als je toch in de buurt woont Jelle, kom gerust een keer langs!
Super Joey
L2
Berichten: 66
Lid geworden op: za 05 mar 2016, 16:09

Bericht door Super Joey »

Ze gaan dan dood. Dus dat denk ik niet. Als je alle ventilatie gaten afdekt met luchtige stof kan er ook niks meer in. Maar laten uitdrogen werkt ook goed, dus een ventilator is niet perse nodig. Het duurt wel even voordat het droog genoeg is dus misschien is een ventilator wel sneller.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Jelle hartelijk welkom op het forum ! Leuk dat je nu ook aan het keveren gaat. Ze zijn zo de moeite waard. Dankzij jouw post ook weer wat geleerd over mijten en tocht, was mij ook niet bekend.
heerjelle
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 09 okt 2016, 22:02

Bericht door heerjelle »

Hansje Pansje schreef:Dag Jelle hartelijk welkom op het forum ! Leuk dat je nu ook aan het keveren gaat. Ze zijn zo de moeite waard. Dankzij jouw post ook weer wat geleerd over mijten en tocht, was mij ook niet bekend.
Ze lijken inderdaad minder te worden in mijn 2e slakkenbak :D. Ik ben zelf even kijken naar Stratiolaelaps roofmijten en of dat een optie te zijn voor mijn vochtige tropenbak. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft, maar anders zal ik mijn ervaringen wel delen wanneer het zover is :D
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Op zich werken de Dutchy roofmijten bij mij meestal wel goed. Geen idee wat de soortnaam is maar ze worden als merknaam Dutchy's verkocht.
Plaats reactie