Vooralsnog Koos keverloos

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Flow
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 17:34

Vooralsnog Koos keverloos

Bericht door Flow »

Hoi, ik ben Flow
Een aantal jaar geleden heb ik als eens Afrikaanse rozenkevers gehad. Erg leuk. Toen ik op reis ging heb ik ze weggegeven aan een vriend. Hij vertelde dat het substraat helemaal vol zat met larven. Ik heb dit zelf nooit meer mee kunnen maken omdat hij ze gevoerd heeft aan zijn reptielen. Nu kwam ik toevallig weer in aanraking met een klein terrarium van 25x25x20 en begint het allemaal weer een beetje te kriebelen. Hier zal ik me dan ook orienteren op de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Flow,

Welkom op het forum. Leuk dat je toch weer gaat beginnen met het houden van kevers. Je zult hier natuurlijk genoeg informatie vinden om te kijken waar je nu mee kan gaan kweken. Hopelijk blijf je niet lang keverloos. Heel veel plezier hier op het forum.

Pim
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom!

Jammer dat je de goede kweek van je rozenkevers niet meer hebt meegemaakt, maar blijkbaar weet je dus wel hoe het spelletje werkt! :lol:

Zoals Pim al zei, informatie is hier genoeg te vinden!
Ook aanbod komt zo nu en dan voorbij. Heb je al in gedachten met wat voor soort je eventueel wil beginnen?
Flow
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 17:34

Bericht door Flow »

Per toeval kwam ik op een site van iemand terecht die Cyprolais kweekt (via die site kwam ik ook weer hier terecht). Ik moet zeggen dat ik het echt pracht beestjes vindt. Maar ik zal eerst hier eens rondneuzen wat er allemaal te beleven valt qua soorten in keverland.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Hoi Flow,

Welkom hier op het forum.
Ik ben ervan overtuigd dat je hier antwoord zult vinden op al je vragen.
Zelf ben ik een klein jaartje bezig met keveren en heb al veel gehad aan de expertise hier op het forum.

Mocht je overstag gaan en besluiten kevers te willen; ik heb op dit moment een flink aantal poppen van de Cyprolais Hornimani die ik aan kan bieden.

Verder kan ik je aanraden het topic 'te koop' in de gaten te houden.

In ieder geval alvast veel plezier met rondneuzen hier op het forum.

Groeten,

Ben
Plaats reactie