Hey, nieuw en opzoek naar paar soorten

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
LoveBigBug
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 17:53

Hey, nieuw en opzoek naar paar soorten

Bericht door LoveBigBug »

Goede dag bug lovers!

Ik ben jeff,

ben al een tijd geintreseerd in insecten gehad, alleen ik ben fan van bepaalde soort maar
kwam achter dat sommige soorten moeilijker te verkrijgen zijn en vroeg me dus af via deze forum of mensen
mij konden helpen hoe ik aan deze soort kan komen, alvast bedankt voor jullie hulp!

- Zopherus "Desert Ironclad Beetle"
- Zopherus "southwestern ironclad beetle north america"
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Jeff, welkom op het forum. Waar komt de fascinatie voor dit specifieke soort vandaan als ik vragen mag ? Wel makkelijk dat dit soort niet kan vliegen, geen gedoe met een volledig afgesloten bak dus. Geen idee waar je dit soort zou kunnen kopen. Wellicht eens direct in het land van herkomst proberen ?
LoveBigBug
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 21 jul 2015, 17:53

Bericht door LoveBigBug »

Hansje Pansje schreef:Dag Jeff, welkom op het forum. Waar komt de fascinatie voor dit specifieke soort vandaan als ik vragen mag ? Wel makkelijk dat dit soort niet kan vliegen, geen gedoe met een volledig afgesloten bak dus. Geen idee waar je dit soort zou kunnen kopen. Wellicht eens direct in het land van herkomst proberen ?
Hey bedankt, waarom deze soort omdat zij de sterkste exoskeleton hebben. Hmm mag je insecten meenemen vanuit een land?
Hoe zit dat weet jij dat?

bedankt voor je hulp
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Geen idee hoe de wetgeving is in het land van herkomst. Mijn ervaring is dat je mits zeer goed en zo diervriendelijk verpakt, kevers of larven makkelijk per express naar nederland kunt sturen. Ik zou ze in ieder geval niet mee het vliegtuig in nemen.
Plaats reactie