Frank stelt zich voor

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Frank
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:42

Frank stelt zich voor

Bericht door Frank »

Hallo allemaal,

Ik ben Frank uit Groningen. Heb een Bachelor communicatie studie afgerond en ben opzoek naar werk.
Daarnaast houd ik heel veel van de natuur en het observeren van dieren. Insecten heb ik altijd machtig mooi gevonden.

Tijdens het speuren op marktplaats kwam ik een advertentie tegen waar iemand Mecynorrhina Torquata Ugandensis larven verkocht. Ik was toen al een tijd bezig met het zoeken naar tarantula's (waar ik er overigens ook 6 van heb) en daarvoor had ik nog nooit over de kever hobby nagedacht. Ik was direct verkocht vanwege de mooie kleuren. Heb 10 larven gekocht, dit bleken er uiteindelijk 12 te zijn.

De eerste kever is echter tijdens zijn gedaanteverwisseling in zijn cocon gestorven. Er zaten heel veel mijten en ander naar spul op zijn karkas. Heel sneu in z'n zelfgemaakte gevangenis met bloedzuigende parasieten ten onder gaan.

Nu heb ik vandaag mijn eerste levende kever mogen zien. En wat is hij/zij mooi. Ik heb nog een hoop coconnen liggen en hoop dat deze er ook allemaal goed uit zullen komen.

Ik hoop dat jullie het mij vergeven dat ik hier zonder al te veel voorkennis ben ingestapt, en mij een beetje willen begeleiden bij de dingen die ik niet weet.

Groet Frank
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Frank,

Welkom op het forum! Gelukkig dat je toch nog hier informatie wilt halen over het houden van kevers. Beter laat dan nooit, toch? Heel veel plezier hier.

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Frank heel hartelijk welkom op het forum :-) Goed om te horen dat je de larven uiteindelijk toch tot een cocon hebt weten te brengen. Gaaf dat je de eerste gespot hebt, is het een man of vrouw ?
Frank
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:42

Bericht door Frank »

volgens mij is het een vrouwtje. Ik dacht dat de mannen te herkennen zijn aan een lange snuit. Deze heeft een korte snuit die erg lijkt op een schep.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

:D Helemaal juist !
Plaats reactie