Wie ben ik?

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
rozenkevertje
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 06:46

Wie ben ik?

Bericht door rozenkevertje »

Beste allemaal,

Ik ben Simon en ik ben 12 jaar oud. Ik heb op het laatste vivarium(2015) 10 larven van rozenkevers aangeschaft.
Via het Vivarium ben ik ook op dit forum terecht gekomen. Ik heb thuis een hond, katten, kippen en konijnen,
en ook een bidsprinkhaan. Ik hoop dat ik hier informatie kan vragen voor het verzorgen van de kevers en ook andere onderwerpen.
Als ik wat meer ervaring heb zou ik graag meer en wat grotere soorten aanschaffen.

Groeten, Simon
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Simon,

Welkom op het forum! Leuk dat je je aangemeld hebt. Hoe gaat het met de larven die je op Vivarium aangeschaft hebt? Hopelijk gaat het goed en zul je nog veel andere soorten gaan houden.

Uiteraard kun je hier vragen stellen over het verzorgen van kevers en wat je maar wilt. Er is altijd wel iemand die je kan en wil helpen, als het antwoord niet al ergens staat in een van de vele andere topics! :D

Veel plezier op het forum.

Pim
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Welkom Simon!

Leuk dat je kevers bent van houden.
En wat heb je al veel dieren zeg. Gezellig!

Goed, veel plezier op het forum.

Ben
rozenkevertje
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 06:46

Bericht door rozenkevertje »

Ik heb nu 3 poppen en 3 larven. Ik ben nu bezig met het inrichten van hun verblijfplaats.
Iemand nog tips waar ik op moet letten?
Ik doe het in een aquarium. Lekker groot.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Lekker veel ruimte is natuurlijk altijd fijn.
Maar zorg er ook voor dat de kevers voldoende kunnen graven om o.a. eitjes te leggen.
Mijn bescheiden amateuristische tip is, zorg ervoor dat je substraat (waar ook je larven in zitten) twee keer zo diep is als de lengte van je kever.
Dus (bijvoorbeeld) als de keversoort 3cm lang is, zorg dan voor 6cm diep substraat.
Verder natuurlijk voldoende klimmmogelijkheden en een plekje voor je jelly's.

Veel plezier met inrichten!!!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Simon ! Leuk dat je het forum gevonden hebt :D Gaaf dat je al 3 cocons hebt liggen. Het zijn net surprise eieren, het blijft altijd spannend wat eruit komt ! Welk soort Rozenkever heb je gekocht op Vivarium ? Goed dat je al een mooie grote bak voor de kevers hebt. Het beste kun je de open bovenkant afdekken met iets van glas of plexiglas en een kleine strook verluchting houden. Dit om te voorkomen dat je substraat teveel uitgedroogd en de luchtvochtigheid te laag word. De strook kun je het beste met metaal gaas afdekken. Kunststof gaas heeft weinig zin, hier (vr)eten de kevers binnen no time gaten in. Voor het substraat zou ik minimaal 10cm aanhouden. Heb je meer ruimte maak het dan gerust nog wat dikker. De bovenste 2 a 3 cm van het substraat droogt altijd uit.
Wat voor soort bidsprinkhaan heb je ?

Verder wens ik je nog veel plezier op het forum en natuurlijk met je kevers !
Plaats reactie