hallo! Hier een nieuwe kevervrouw :)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
kevervrouw
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 15:57

hallo! Hier een nieuwe kevervrouw :)

Bericht door kevervrouw »

Hoi Allemaal,

Lang geleden, toen ik studeerde voor biologiedocent, zat ik op school in de insectenwerkgroep. We kregen van de dierentuin allerlei insecten, waaronder eudicella's waar ik behoorlijk gek op was. Verder ook kakkerlakken, rozenkevers, bidsprinkhanen, kikkers, sprinkhanen, van alles heb ik verzorgd maar ook thuis gehouden. Verder als docent biologie en dierhouderij ervaring met allerlei dieren verzorgen.

Nu heb ik zin om thuis weer wat kevers te gaan houden.

Laatst waren we naar de beurs in Houten gegaan om eens rond te kijken. Ook wilde ik kijken naar de kevers. Omdat we nog niet voorbereid waren heb ik nog niets gekocht. Ik heb er niet veel kevers gezien trouwens. We zijn druk met de voorbereidingen. Deze week naar het bos en een mooi substraat maken. Een mooi zeshoekig aquarium gevonden bij de kringloop met een lampje. Die is mooi diep waardoor ik een mooie bodem substraat kan aanleggen.

Het leek me leuk om me hier aan te melden omdat ik zie dat er een hoop expertise is.

Ik zoek een makkelijke soort om weer te beginnen. Het liefst een kever die ook hoorntjes heeft, de smithi bertherandi of smithi smithi vond ik erg leuk. Die gedragen zich zo leuk! Niet een te lange reproductietijd. Rozenkevers vind ik niet interessant qua gedrag.
Ik wil beginnen met ook imago's, larven erbij is wel de bedoeling om niet zonder te komen te zitten. Maar ik vind het niet leuk om te beginnen met maandenlang wachten.

Het lijkt me leuk om mijn kennis hier te verrijken en te kletsen over de kevers. En wellicht kan ik hier zelfs wel kevers vinden?

Vrolijke groet!
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo kevervrouw,