hallo! Hier een nieuwe kevervrouw :)

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Jullie hebben inderdaad helemaal gelijk, ik veroorzaak verwarring. Deze soorten zijn inderdaad geen echte beginners soorten, maar ik sprak eigenlijk ook vanuit het oogpunt van 'kevervrouw' die nu wil beginnen met het houden van kevers maar in het verleden al wel ervaring heeft opgedaan in het houden van kevers ;)
kevervrouw
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 15:57

Bericht door kevervrouw »

update: mijn man wilde perse die grote kevers hebben en heeft dus larven aangeschaft (Mecynorhina )en daar heel NL voor doorgereden.. Ze zitten er lekker warmpjes bij onder de kast dichtbij de verwarming.

het bakje is nog steeds gereed maar leeg, ik wil op zoek naar kevers die ik erin kan doen.

Ik hoor net dat er in Gorinchem een beurs is binnenkort, reptilica. Gaat iemand daarheen?
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Over het algemeen is mijn ervaring dat je van reptilica niet veel 'kever' moet voorstellen. Het zijn voornamelijk terrarium benodigdheden. Ben er enkele keren geweest maar elke x zonde van m'n €8,- entree. Zelfs al zou ik niet voor kevers / insecten komen dan viel het zooooooo tegen.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ik weet niet of larven in de buurt van de verwarming zetten erg verstandig is. Meermaals heb ik gelezen dat dit de larven niet ten goede komt. Waarschijnlijk door ongelijkmatige verdeling van temperatuur in de bak en het continu veranderen van de temperatuur als de verwarming aanspringt. Indien het mogelijk is zou ik de bak iets verder van de verwarming afzetten. Warmer dan 18-20 graden is echt niet nodig voor de Mecynorhina larven.
kevervrouw
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 15:57

Bericht door kevervrouw »

Bedankt voor jullie reacties! Dan gaan we evt naar Zwolle denk ik.
Ze staan niet zo dicht bij de verwarming maar ik ben het wel met je eens dat het onverstandig is ze daar dichtbij te zetten.
kevervrouw
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 15:57

Bericht door kevervrouw »

hallo allemaal,

inmiddels hebben we erg leuke kevertjes van arietuur gekregen die helemaal blij in de bak zitten :)

Ben heeft een kweek mtu's waar hij erg van geniet.

in houten in april gaan we eens kijken naar de mooiste bakken om naast elkaar te vullen.

erg leuk, zowel onze dochter (2,5) als de katten genieten er ook erg van!

Vrolijke groet uit een stormachtig Noord Holland
Plaats reactie