Hallo allemmaal

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
tom941
L1
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 12 jul 2015, 14:12

Bericht door tom941 »

In lier is er gekko-reptiles. Die verkoopt pachnoda marginata.Maar eigenlijk verkopen ze die larven daar als voeding voor de reptielen. Maar je kan ze perfect kopen voor zelf te houden. Joeri weet wel redelijk wat van kevers. Heeft zelf ooit goliath kevers gehad en nog een paar andere soorten.
Mvg tom
bertjanvannorel
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 20:16

Bericht door bertjanvannorel »

Als je die Pachnoda's leuk vind, kun je bij heel veel dierenwinkels en vrijwel elke reptielenwinkel de larven bestellen. Die larven worden vaak dola's genoemd, probeer daar maar eens naar te vragen :)
Fre
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: do 10 dec 2015, 12:55

Bericht door Fre »

Ik ben blij want ik heb kevers...
Pachnoda en Coelorrhina (larven)
Wat eten de larven?
Bijlagen
kever.jpg
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Wat gaaf !!! Je hebt wel 2 prachtige kever soorten gekozen zeg :-) De larven eten bladhumus en bij de Coelorrhina (ook wel Cyprolais genoemd) kun je er gerust ook nog wat rot wit hout bij doen. In de bak waarin de kever imago's (de volwassen kevers) zitten kun je naast dit substraat ook nog een handje grond op de bodem gooien. Soms vinden ze dat extra fijn om eitjes in te leggen. Ik vind je kever op de foto heel mooi ! Durf je hem al aan te raken ?
kevervrouw
Ei
Berichten: 12
Lid geworden op: za 12 dec 2015, 15:57

Bericht door kevervrouw »

Hoi Fre!

Wat leuk zeg, echt super goede kevers om mee te beginnen!

Google is je vriend, gelukkig is er wel wat geschreven over de verzorging van de larven en kevers. De jellies heb je al gevonden zie ik.

veel plezier! (ook voor je ouders :) )
Plaats reactie