Even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Panthera
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 20:05

Even voorstellen

Bericht door Panthera »

Goedemorgen!

Wij zijn Chantal (25) en Hugo (28) uit Katwijk, na op de beurs in Houten te zijn geweest zitten wij te kijken naar kevers.
Vandaar dat wij ons ingeschreven hebben zodat wij zoveel mogelijk informatie op kunnen doen.

Momenteel hebben wij 3 aquariums met diverse vissen, slakken en garnalen, een Griekse landschildpad (H. boettgeri) en 2 kleine mieren kolonies (Lasius Niger).

Groetjes,

Chantal en Hugo
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hoi Chantal en Hugo,

Welkom op het forum! Leuk dat jullie geïnteresseerd geraakt zijn door de kevers op Houten. Welke kevers die je daar gezien hebt spraken je het meeste aan?

Leuk dat je al een heel aantal dieren hebt zitten, vooral de landschildpad vind ik zelf ook erg leuk, ook al heb ik er zelf (nog) geen.

Verstandig om eerst in te lezen in de keverhobby. Ik zou zeggen lees rustig het forum door tot je denkt genoeg te weten en haal dan een leuk soort in huis om te proberen!
Panthera
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 20:05

Bericht door Panthera »

Hoi Arie,

Wij hebben de Pachnoda sinuata flaviventris, torquata ugandensis en een rhinoceros kever gezien.
Zijn er nog niet over uit wat voor soort we precies willen houden! Zijn er zoveel! Haha
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Chantal en Hugo, welkom op het forum ! Leuk dat jullie zo enthousiast zijn geraakt over de kever :D Het is zeker een hele leuke hobby. Jullie hebben al wat uiteenlopende en niet zo standaard dieren zie ik. Gaaf !
Veel plezier op het forum en als er vragen zijn, gooi ze in de groep ;)
bertjanvannorel
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 20:16

Bericht door bertjanvannorel »

Het aanbod op de beurs viel tegen dit keer, maar via dit forum en marktplaats kun je vaak al een heel eind komen met andere soorten :D succes!!
Panthera
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 20:05

Bericht door Panthera »

Ondertussen zijn we een tijd verder en ook een ervaring rijker

we hadden op de beurs een koppel Chlorocala africana oertzeni gekocht en waren door het dollen heen,
al snel bleek dat de bak waar ze inzaten niet zo perfect was en dat het koppel ook al wat ouder was
de een stierf vrij snel en da ander heeft nog een tijd allen geleefd, maar helaas geen eieren, veel info gezocht en gedaan en toen besloten dat we het anders zouden gaan doen bij de volgende (in april stierf ook de laatste)
en ik wou maar 1 ding, nieuwe paarse kevers
maar omdat ik die niet zo makkelijk kon vinden had ik de hoop opgegeven en waren we verder an het kijken naar andere soorten
in tussentijd andere spullen aangeschaft en spullen stonden al een maand of 2 klaar voor nieuwe larven of kevers
maar ik had nog niet besloten wat ik wou dus bleven de bakken leeg

23juli was ik jarig en me vriend kwam met een raadsel bij 2 pakketjes die ik nog niet direct mocht openen
"het mag niet in het direct zonlicht en als je er mee schud gaat het kapot"
het eerste wat ik riep met een gekke bek was KEVERS! maar ik was er van overtuigd dat dat het niet kon zijn
eindelijk het was 12uur snachts geweest en ik mocht de pakketjes openen.....
12 Mecynorhina torquata ugandensis L2 Larven (multi color)

wat een mega griezels, was mijn eerste reactie
maar ik was ondertussen ook zo blij en trots ik had eindelijk "kevers"
me familie en vooral me moeder en zus begrepen er niks van en vonden het maar vieze dingen
toen kwam het ergste van alles, me vriend vond dat ik ze zelf moest over zetten in een andere bak :shock:
heb er de hele dag over nagedacht hoe ik dat ging afschuiven op me vriend, "ik ga toch niet met me handen die griezels pakken"
maar savonds was er geen ontsnappen meer aan ze moesten worden overgezet van de tansportbakken naar een betere bak, heel voorzichtig oow ik vond het zo griezelig, maar toen ik ze alle 12 had overgezet was ik zo onwijs trots!!!

van het weekend over gezet in een nog grotere bak met ook nieuwe grond en dergelijke en alle 12 leven nog :D
groetjes Chantal
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Leuk verhaal Chantal en gaaf dat je het met ons deelt. Nog gefeliciteerd met je verjaardag.
Mr.B
Megasoma elephas elephas
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 18:14

Bericht door Mr.B »

Inderdaad! En ze een gram of 40 wegen! :lol:
Panthera
Ei
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 20:05

Bericht door Panthera »

dankjewel Pim

Hansje Pansje, wat leuk om idd zo de link te kunnen leggen waar mijn larven vandaan komen
zo kun je zelf ook de vorderingen volgen

en ja ik verheug me nu al op nog grotere mega griezels!!
maar 40gr had ik niet verwacht..... ben erg benieuwd
Plaats reactie