Even voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hopelijk heb jij meer succes met de alaerii dan mij, heb net de bak doorzocht maar geen enkel eitje of larfje kunnen vinden. Dit terwijl ze de zelfde behandeling krijgen als mijn andere eudicella's, welke wel volop eitjes leggen :roll:
Rogier
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: di 10 nov 2015, 15:42

Bericht door Rogier »

Wat vreemd zeg!! naja wel spannend.

Hoe zou dat komen. Zijn het niet gewoon kruisingen geweest die onvruchtbaar zijn. Hopenlijk gaan die van mij wel wat doen.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Die gedachte is ook door mij heen gegaan inderdaad. Helemaal geen gekke gedachte aangezien het kleurenpatroon van de kevers ook doet denken aan een mix van meerdere soorten. Maaar dit lijkt mij niet waarschijnlijk aangezien het gewoon een 'officieel' soort is. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van pech... Allicht dat jij meer geluk hebt aangezien je ook meer kevers hebt :) Hou ons op de hoogte!
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ik denk eerlijk gezegd dat het inderdaad gewoon een kwestie van pech hebben is geweest. Als je slechts een enkel koppel van een soort hebt hoeft er maar een onvruchtbaar te zijn of geen zin te hebben en dan kun je het vergeten. Dat hoeft niet direct een gevolg van hybridisatie of inteelt te zijn, kan gewoon eens gebeuren.

Blijft natuurlijk wel jammer!
figarobrownie64
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:34

Bericht door figarobrownie64 »

hoi Rogier
ik had jouw vandaag op de beurs in houten gesproken en we hadden samen daar kevers gekocht
ik vroeg aan jouw of je een kaartje had maar heb je nu op de forum gevonden ik had ook nog bij een andere standhouder op het laatst nog 6 larven van de xylotrupes gideon sumatrensis neushoorkever kunnen kopen en nog wat andere soorten rozenkevers
ben benieuwd wat er uit komt aan kevers van alle larven we houden contact oke groet henri
figarobrownie64
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:34

Bericht door figarobrownie64 »

Rogier schreef:@ Hansje Pansje. De eerste foto's zijn geplaatst (ik kon er maar drie plaatsen)
De imago's worden niet oud. een maandje ongeveer. De vrouwtjes iets ouder als ze nog niet zijn bevrucht. De larven doen er ong. twee jaar over om volwassen te worden maar in cultuur zijn ze vaak binnen een jaar al volwassen.

Ok Ik houd mijn ogen open voor de Dynastes. Ontzettend gaaf. Ik heb deze In Costa Rica wel eens gezien en was op slag verliefd.

@ Arietuur. Nou de imago's beginnen nu pas net uit te komen. Ik heb ze als larve gekocht dus dit is voor mij ook voor het eerst. maar er zijn nu een man en drie vrouwen uit en nog een groepje cocons die op springen staan. De eerste paring heb ik al gezien. Dus so far so good.

@ Bas. leuk je hier tegen te komen. Ja je beesten doen het goed. laat maar weten as je in de buurt bent.
hoi Rogier had je mijn eerste mail ontvangen ik had jouw gesproken in houten op de beurs van de grote kevers
Rogier
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: di 10 nov 2015, 15:42

Bericht door Rogier »

Dag Henri leuk je hier ook te zien.

Zo je hebt een hoop soorten gekocht. Ik heb het bij deze ene gehouden. Ik ben zeer benieuwd hoe deze het gaan doen. Ook bij jou.

Groeten

Rogier
Plaats reactie