Wie ben ik.

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
nelis
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 nov 2015, 21:56

Wie ben ik.

Bericht door nelis »

Ik zal me ook voorstellen hier.
Kijk maar bij www.deslangenkuil.nl daar vind je alles over mij (ons) :lol: :lol:

Mijn doel is larven te kweken van de rozenkever of welke goed kwekende kever dan ook als voedselbron voor onze hagedissen.
Dus welke kevers kweken het best en makkelijk ;)

Met vriendelijke groet.
Nelis
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Nelis,

Welkom op het forum. Leuk dat jullie allerlei dieren houden en aan educatie doen. Wat minder natuurlijk dat jullie kevers alleen willen kweken als voedseldieren. :D
De rozenkever Pachnoda marginata peregrina is wellicht de meest geschiktste daarvoor. Je kan hier de info vinden om die goed te kweken. Wellicht dat jullie gaandeweg zien hoe mooi die kevers zijn en gaan jullie meer keversoorten kweken. Veel plezier hier.

Pim
nelis
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 nov 2015, 21:56

Bericht door nelis »

Hallo Pim

Ik moet je gelijk geven dat de kevers die ik hier heb gezien prachtig zijn.
Maar ik probeer mijn dieren zoveel mogelijk goede voedsel dieren te geven en je weet pas wat je dieren eten als je ze zelf kweekt.
Natuurlijk snap ik dat dit onderwerp misschien wat gevoelig ligt hier op dit forum.
Het is het zelfde als ik op een muizen of rattenforum om hulp vraag hoe kan ik de dieren zoveel mogelijk laten kweken.
Maar ik wil natuurlijk wel dat de kevers een goed leven hebben alleen dan produceren ze de meeste eieren en dus de meeste voedseldieren :!:
Dus een win win situatie.

Larven is een perfecte voedselbron waar ik graag gebruik van wil maken.
Dus de juiste info zou geweldig zijn!

Nelis
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Nelis en co, welkom ! Ha ha nou ik geloof niet dat larven als voedseldier heel erg gevoelig ligt hoor. Natuur is natuur en die moet nou eenmaal eten. Je hebt gelijk dat je dan beter je eigen larven kunt kweken en erop toe kunt zien dat ze echt alleen maar met goed voer worden gekweekt :D Je zult het verschil wel gaan zien tussen een gekochte dola en een eigen gekweekte. De Pachnoda marginata peregrina (Dola in de volksmond als het om voedsellarven gaat) is het meest geschikt om te kweken. Ze kunnen tegen een stootje en kweken als een malle.
Plaats reactie