Ook maar voorstellen

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
bertjanvannorel
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 20:16

Ook maar voorstellen

Bericht door bertjanvannorel »

Hallo allemaal,

Ik lees al een poosje stiekem mee met de interessante onderwerpen hier en heb afgelopen weekend maar eens besloten een account te maken om eventueel ook vragen te kunnen stellen.

Eerst even snel voorstellen: Bert-Jan, 21 jaar oud, student (+ dierenwinkelmedewerker).
Dieren:

Schorpioenen:
1.1.0 Heterometrus cyaneus

Wandelende takken:
x.x.x. PSG 9
x.x.x. PSG 270
x.x.x. PSG 327
x.x.x. PSG 343
x.x.x. PSG 357

Kreeftachtigen
x.x.x. Neocaridina heteropoda
2.2.5 Geosesarma sp. red devil

Vissen
2.4.x. Poecilia wingei (endler)

Reptielen
1.0.0 lampropeltis getula californiae
1.0.0 Atheris squamigera
0.0.2 Hemidactylus frenatus

Kevers
2.3.x Mecynorrhina torquata ugandensis
0.0.2 Mecynorrhina torquata immaculicollis
0.0.x Pachnoda marginata peregrina
0.0.4 Smaragdesthes africana
x.x.x pachnoda fissipuncta

Slakken
0.0.2 Achatina fulica

Vogels
1.1.2 Nymphicus hollandicus (valkparkieten)

Vragen hoor ik graag natuurlijk :)

groetjes,
Bert-Jan
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Bert-Jan,

Welkom op het forum. Jeetje wat een hoeveelheid dieren heb je thuis zitten, wat gaaf! Je houdt dus al een tijdje wat kevers ook. Wat ben je van plan te gaan houden? Wil je jouw aantal soorten nog gaan uitbreiden of wil je nog een speciaal soort gaan houden? Heel veel plezier op het forum.

Pim
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom Bert-Jan!

Nieuw in de keverwereld ben je duidelijk niet, leuk dat je ons komt vergezellen!

Heb je een goed lopende kweek van bovengenoemde soorten?

Ik heb je slangen eens gegoogled, wat is de Atheris squamigera super mooi zeg! Kun je daar eens wat foto's van posten? :oops:
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Bert-Jan en welkom op het forum. Leuk dat je al zoveel hebt zitten. Heb je de kevers via een beurs of via de dierenwinkel waarin je werkt ? In ieder geval leuk dat je je nu hebt voorgesteld. Geeft weer wat meer interactie ;-)
bertjanvannorel
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 20:16

Bericht door bertjanvannorel »

De pachnoda en smargdesthes ben ik aan het terugbouwen om ruimte ts maken, daar heb ik er ook niet veel meer van. De M. t. ugandensis zijn begonnen te leggen, die heb ik via marktplaats gekocht. De M. t immaculicollis komen van de beurs in houten, daar heb ik toen 3 larven gekocht om een keer te zien hoe ze eruit zien als imago.
Momenteel ben ik zoals ik al zei de kevers aan het terugbouwen en de wandelende takken aan het oobouwen.
Fotos van mijn Atheris komen nog ;)
bertjanvannorel
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 20:16

Bericht door bertjanvannorel »

Ik bestelde overigs wel regelmatig dieren via de winkel maar de kwaliteit was wisselend. Tegenwoordig wil ik de dieren liever eerst zien, ook al is de prijs dan hoger.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Bert-Jan,

Ook namens mij welkom op het forum! Leuk om weer een enthousiasteling erbij te hebben :)

Je hebt al een mooie collectie soorten opgebouwd als ik dat zo zie. Gaaf ook dat je de M.t.immaculicollis aan het proberen bent. Het blijft naar mijn mening toch het ondergewaardeerde broertje van de M.t.ugandensis. Ze zijn een stuk minder populair in de hobby, maar ondanks dat ze minder variabel zijn in hun kleur dan de M.t.ugandensis vind ik de kleurschakeringen van felgroen naar goudkleurig juist bijzonder mooi. Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar deze felgroene bazen!

Weet je nog waar je deze in Houten hebt gekocht? Was dat bij the Pet Factory of bij iemand aan de tafel? Mocht je de herkomst kunnen achterhalen dan ben ik in ieder geval geïnteresseerd in je nakweek :)

Voor nu, veel succes met kweek van je kevers (en natuurlijk van je andere beesten)!

Groeten,

Bas
bertjanvannorel
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 20:16

Bericht door bertjanvannorel »

Hoi Bas,

De M.t. immacullicollis heb ik bij Pet factory gekocht. Indien ik van deze dieren genoeg nakweek krijg zal ik het je laten weten! Ik schat de kans alleen vrij klein in, aangezien het 2 larven zijn momenteel en ook nog eens van verschillende grote... :(
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Ai, das balen! Weet je wel of je een mannetje en een vrouwtje hebt? Dat zou namelijk het verschil in grootte ook kunnen verklaren. Bovendien leven deze kevers een aantal maanden, dus mocht de ene iets eerder uitkomen dan de ander, dan is er altijd nog kans dat ze kunnen paren.
bertjanvannorel
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: do 26 nov 2015, 20:16

Bericht door bertjanvannorel »

de ene larf is een L3 de andere nog L2, ik heb het geslacht nog niet bekeken eerlijk gezegd :)
Plaats reactie