Suzanne stelt zich voor

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Suzanne
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 16:48

Suzanne stelt zich voor

Bericht door Suzanne »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Suzanne Sterken
32 lentes jong die ik begon in het Noord Brabantse Oirschot.
Nu woon ik al 5 jaar samen met mijn vriend Patrick in Utrecht.

Ik heb altijd al een liefde gehad voor de natuur.

Hoe kom ik hier terecht....?
Afgelopen zondag was ik op Vivarium en daar werd ik meteen aangetrokken door de mooie kevers op de stand.
We hebben thuis aquaria met vissen. Maar een terrarium met kevers en de verschillende stadia vind ik ook super.

Ik wil heel graag deze hobby nu ook gaan doen en vandaar dat ik nu ook hier me heb aangemeld.

Groetjes

Suzanne
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hoi Suzanne!

Super leuk om te horen dat je via vivarium op het forum terecht bent gekomen, Welkom!
Het was natuurlijk ook wel erg indrukwekkend al die mooie kevers die daar zaten. Het kever houden is inderdaad een geweldig mooie hobby die zeker niet afdoet tegenover een aquarium met rijk gekleurde vissen 8-)

Heb je op de beurs al een beetje een indruk of idee gekregen over een bepaald soort dat je graag zou willen houden, en hoe de kevers te verzorgen?

Zo niet zou ik zeggen, kijk hier lekker rond naar wat er allemaal is en hoe de kevers graag verzorgd worden:)
Door forum leden worden ook mooie soorten aangeboden, dus dat moet ieder geval geen probleem zijn.

Veel lees plezier, en voel je vrij om alles te vragen :D
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3114
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Suzanne,

Welkom op het forum. Altijd goed om te zien dat je via onze stand op Vivarium hier terecht gekomen bent. Zoals Arthur al schreef is hier veel info te vinden en als je het niet vindt, dan vraag je het gewoon en het antwoord komt min of meer vanzelf. Veel plezier hier.

Pim
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Suzanne, welkom op het forum ! Leuk te horen dat de door de stand geïnspireerd bent geraakt :D Is Patrick net zo enthousiast als jij over de kevers ? Wat hebben jullie thuis voor vissen zitten ?
Suzanne
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 16:48

Bericht door Suzanne »

Hallo en bedankt voor het ontvangst.

Ik heb ruimte voor een terrarium van 30x30x50 dus de kleinere soorten.
Ik heb al wat gelezen over het stadia en een beetje rondgekeken wat er zoal te verkrijgen is aan voeding.
Jelly's en fruit. Ook dat ik lekker de natuur in mag voor een lekker voedsel rijke bodem.

Moet nog alles aanschaffen.

Euh Hansje.. Patrick zei tegen me als je het echt wil dan moet je je er in gaan verdiepen. Die zal waarschijnlijk op een afstand toekijken.
Deed ie afgelopen zomer ook toen ik me helemaal vermaakte met een meikever.

Met pa ging ik altijd de bossen in of ook rondom het huis. Vogels en dieren .. hou er van (behalve de spinnen)

En wat de vissen betreft.....
Beneden een 1,5 mtr aquarium met guppen.. mickey vissen.. L nummers en corydora's (o.a) daarnaast een 80 cm bak met L333 groep.
En boven staat nog een stelling met 5 bakken (ieder 1mtr) met verschillende L nummers.
https://www.facebook.com/hoelagirl
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dan had Patrick daar 100% gelijk in ! Ik heb de vissen even moeten googlen. Fleurige, kleurige beestjes. Alleen de L nrs zeggen met niet zoveel :mrgreen: Wat zijn dat ?
Suzanne
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 16:48

Bericht door Suzanne »

Dit is onder andere een L nummer (algeneter) Golden Nugget


Afbeelding


En een andere L46

Afbeelding
https://www.facebook.com/hoelagirl
Suzanne
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 16:48

Bericht door Suzanne »

Ben inmiddels geduldig :P aan het wachten tot ik bericht krijg dat ik mijn terrarium kan halen.
Bodem en rest van de aankleding ook al aanwezig.. (Bossen onveilig gemaakt)

Nu nog op zoek naar de rozenkevers en weet al waar ik de jelly's kan bestellen ...
Dan lekker bezig zijn met de hobby
https://www.facebook.com/hoelagirl
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Mooie vissen zeg! :shock: En knappe foto's ook!

Mocht je terrarium binnen zijn en er nog geen kevers aangeboden gekregen hebben kun je de p. marginata ook bestellen als voedsel larven, misschien wel bij de zelfde leverancier als de jelly's...

De P abyssinica is een erg mooi soort, maar bij mijn weten vrijwel niet gehouden. Hoe ben je op deze keuze gekomen als ik vragen mag?

Ik zou eventueel binnenkort koppels/trio's imago's van eudicella smithi bertherandi en cyprolais hornimani kunnen aanbieden. Mooie soorten en heel erg makkelijk te houden. Ook heb ik kevers van p. sinuata en p. aemula en ook larven van de p. aemula in de aanbieding ;)
Suzanne
L2
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 22 nov 2015, 16:48

Bericht door Suzanne »

Hoi Arie..

Ik zal eerlijk zijn foto's komen van Internet.
Hoe ik op deze twee soorten kwam.. Pim zijn Facebook. :D

Ik ga me morgen verdiepen in de Latijnse Namen die je noemt.. met een beetje geluk kan ik maandag mijn terrarium ophalen (na telefoontje van net)
https://www.facebook.com/hoelagirl
Plaats reactie