Cindy

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
littledragon
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 15:38

Cindy

Bericht door littledragon »

Ik ben Cindy, 25 jaar en sinds een jaar werkzaam als entomoloog aan de Universiteit in Wageningen, waar ik onderzoek doe naar het gedrag van bladluizen op verschillende sla planten. Samen met mijn vriend zijn we 5 jaar actief in het kweken van insecten, waaronder ook kevers.
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3124
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Cindy,

Je hebt inmiddels toegang tot de rest van het forum. Veel plezier,

Pim
Gebruikersavatar
Saerchy
L3
Berichten: 132
Lid geworden op: za 10 okt 2009, 11:07

Bericht door Saerchy »

Welkom Cindy :)

Welke insecten heb je allemaal?
Mecynorhinella ugandensis
Pachnoda fissipuncta aemula
Eudicella trilineata interruptefasciata
Gebruikersavatar
Peter
Parend imago
Berichten: 1366
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 17:28

Bericht door Peter »

Wauw Cindy dat lijkt me een mooie positie om te bekleden! Leuk om een Wageninger erbij te hebben. Van mij mag het soms wel eens wat wetenschappelijker dus ga je gang op het forum.

Ook ik ben wel benieuwd naar wat voor soorten insecten je zoal gekweekd hebt. Hebben bladluizen trouwens speciale kweekverzorging nodig? Of is het iets wat na verloop van tijd zichzelf uitbreid mits het maar genoeg voeding heeft?
Ben je ook lid van de NEV?
Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Chlorocala africana oertzeni, Dicronorrhina derbyana layardi, Stephanorrhina princeps bamptoni, Cyprolais hornimanni, Pachnoda marginata peregrina, Mecynorrhinella ugandensis, Mecynorhina polyphemus confluens.
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Hoi Cindy,

Met enige jaloersheid lees ik in je post dat je ENTOMOLOOG bent! Super tof, daar droom ik van kleins af aan al van om dat te worden (en nog steeds). :P Ik denk erover na mn hbo bos- en natuurbeheer bij Larenstein te switchen naar biologie in Wageningen.

Kweek je toevallig ook (tropische) vlinders?
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
littledragon
Ei
Berichten: 6
Lid geworden op: di 22 dec 2009, 15:38

Bericht door littledragon »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal, en sorry voro mijn late antwoord.

@ Saerchy: We hebben en hebben gehad: Pachnoda marginata, Pachnoda sinuata, Phyllocrania paradoxa, Eudicella smithi, Eudicella gralli, Panchlora nivea, Gromphadorhina portentosa, Therea petiverian, Phaeophilacris bredoides en
roofwantsen (weet zo niet meer welke soort)

@ Peter: De meeste bladluizen soorten zijn niet erg moeilijk te kweken. Wanneer er genoeg voedsel is breid een populatie zich zeer snel uit. Waardplanten moeten dan wel vaak ververst worden, omdat grootte hoeveelheden luizen een plant binnen een week kunnen slopen.
Ik ben inderdaad lid van de NEV. Jij ook?

@ Annette: Mocht je er serieus over nadenken entomoloog te worden kun je altijd een keer langs komen in Wageningen en een dagje meelopen.
Tropische vlinders heb ik nog nooit gekweekt wegens ruimte tekort. Aangezien we sinds kort verhuisd zijn hebben we meer ruimte, en wie weet ga ik dan een keer een poging wagen.
Gebruikersavatar
rhino
Pop
Berichten: 166
Lid geworden op: do 14 jan 2010, 07:04

Bericht door rhino »

waw, dit forum gaat nog vol geraken!
Geduld hebben is een schone zaak.
Gebruikersavatar
Annette
L3
Berichten: 114
Lid geworden op: di 20 okt 2009, 11:11

Bericht door Annette »

Zowel Peter als ik zijn lid van de NEV :D . Sindskort is Peter ook de webmaster van hun site. We zijn alleen nog niet aangesloten bij een sectie ofzo, daarvoor ziet ons studentenleven er nog te druk uit.

Het lijkt me super om een keer mee te lopen in Wageningen. Eindelijk kan ik dan zien wat het echte werkveld in houd. Alleen zit ik momenteel in een druk project, dus komende drie weken heb ik er nog geen tijd voor. kZal tzt contact opnemen als het weer wat rustiger is! ;)
Mecynorhinella ugandensis, Mecynorhinella polyphemus confluens, Trypoxylus dichotomus septentrionalis, Pachnoda aemula, Pachnoda sinuata flaviventris, Pachnoda marginata peregrina, Chlorocala africana africana, Chlorocala africana oertzeni,
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hey Cindy welkom !
Plaats reactie