kevers

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
figarobrownie64
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:34

kevers

Bericht door figarobrownie64 »

hallo ik ben henri
vind kevers erg mooi en ben sinds 2 weken begonnen
met wat larven van mecynorhina torquata ugandis bleu hoop dat ik er kevers uit krijg
heb nog niet veel verstand van kevers kweken hoop dat het gaat lukken hoop ook nog dat ik van mede kwekers eventueel wat larven over kan nemen van soorten en wat voor grond gebruiken hun voor de larven ik heb nu eiken humus en beuken door elkaar gemengt met rot hout er door
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Henri,

Leuk om te zien dat je inmiddels ook hier actief bent! Dit forum is een ware goudmijn aan informatie als het aankomt op huisvesting, verzorging en kweken van kevers. Kijk dus maar eens goed rond. Grote kans dat je hier ook nog wat nieuwe soorten kan scoren om aan de verzameling toe te voegen.

De mix van eiken- en beukenhumus met wat witrot hout is in principe alles wat je nodig hebt om je mooie M.t.ugandensis larven op te kweken. Probeer je substraat lekker fijn te vermalen en deze soort heeft het liever een beetje droger, vooral tegen de tijd van de verpopping.

Hopelijk lukt het om de komende week een keer iets af te spreken, dan zal ik je laten zien hoe ik het hier aanpak :)

Tot binnenkort!

Bas
figarobrownie64
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:34

Bericht door figarobrownie64 »

hoi bas leuk dat je gereageerd hebt en ja wil graag volgende week een keer naar jouw komen laat maar wat weten oke
Plaats reactie