goede morgen.

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Mundurucus
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 17:26

goede morgen.

Bericht door Mundurucus »

Een hele goede morgen,

Mijn naam is Adne en ik ben dus ook hier maar even begonnen. Heb samen met mijn vriendin al enige tijd een groep Pachnoda marginata peregrina en zijn daar heel blij mee. Maar zo langzaam aan kriebelen de grotere soorten bij mij toch wel. En wil daar wel goed over nadenken voor ik daar mee begin. Dus hopelijk kunnen jullie me helpen :)
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom op het forum!

Heel begrijpelijk dat het kriebelt om voor de grotere soorten te gaan :lol:
Ik zou zeggen, lees je even in en kies een moois soort uit!

Veel plezier hier en hoop dat je een goede keuze kunt maken ;)
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Hoi Adne,

Welkom op het forum! Altijd weer leuk om nieuwe leden erbij te krijgen. Dit forum staat bomvol met allerhande informatie omtrent de soorten die gehouden worden en hun verzorging. Mocht je iets leuks vinden dan kun je hier informeren wie je eventueel van larven of kevers kan voorzien.

Voor nu, veel plezier met inlezen ;)
Mundurucus
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 17:26

Bericht door Mundurucus »

Dank jullie wel. Ben zeker aan het inlezen en goed aan het denken. Maar wil eerst zorgen dat er van de pachnoda's een stabiele hoeveelheid nageslacht komt. Tot nu toe geen larf of ei gevonden.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Adne en vriendin ! Welkom op het forum ;) Blijft toch heel herkenbaar hoe we bijna allemaal met de Pachnoda marginata zijn begonnen. Moet zeggen dat dit soort ook bijna niet verveeld, ook niet na jaren. Balen dat het nog niet zo wil vlotten met de nakweek. Op wat voor substraat hou je ze ?
Mundurucus
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 17:26

Bericht door Mundurucus »

Het is een mix van terrabasic met daar een mengsel van dood hout, en bladeren doorheen.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Maak je het blad dat door je mix zit ook fijn ? Heb je evt een foto van je substraat ? Misschien lukt het met een kleine verandering wel om nageslacht te krijgen.
Mundurucus
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 17:26

Bericht door Mundurucus »

Er zit inderdaad een mix van fijngemaakt blad door het substraat. En zo ver ik nu weet is er nu meer aan het gebeuren in de bak. Dus we gaan het zien ;)
Plaats reactie