Ook ik ben nieuw hier

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Goaris
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 mei 2015, 18:45

Ook ik ben nieuw hier

Bericht door Goaris »

Hallo,

Mijn naam is Joris, een 22 jarige geneeskunde student in Nijmegen, oorspronkelijk kom ik uit Sint Michielsgestel.
Al jaren ben ik actief met het houden van meerdere soorten wandelende takken, bidsprinkhanen, reptielen en sinds een aantal maanden ook weer kevers.

Momenteel heb ik larven van de Mecynorrhina torquata ugandensis en kweekgroepen van Pachnoda sinuata en Pachnoda aemula, waarbij met name de aemula's het erg goed doen!

Verder heb ik een Jemen kameleon, een baardagaam, 2 luipaardgekko's, een Russische vierteenschildpad, 6 grasparkieten, bidsprinkhanen (Phyllocrania paradoxa) en 5 soorten wandelende takken (Phyllium philippinicum, Sipyloidea sipylus, Necroscia annulipes, Lobofemora scheirei en Periphetes forcipatus)

Dan nog een laatste weetje, ik heb in 2011 de KNAW onderwijsprijs gewonnen met een onderzoek naar de kleurverandering van wandelende takken.

Groeten!
Goaris
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Welkom op het forum Joris ! Zo je hebt al een aardig huisdieren collectie, lekker divers. Wat leuk dat je met de prijs onderscheiden bent :D Is je huidige studierichting / beroep ook in het teken van de natuur ?
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Heej Joris! Leuk je op t forum te zien en goed om te horen dat het goed gaat met de kevertjes!

Welkom iedd hier!

Hooi
Brian
Ei
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 19:36

Bericht door Brian »

Hallo Joris klopt het dat je met die kleuren van wandelende takken ook op you tube staat :D
Goaris
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 mei 2015, 18:45

Bericht door Goaris »

Bedankt!
Ik studeer geneeskunde, dus deze dieren blijven als hobby.

En inderdaad, ik heb destijds een filmpje moeten maken om uit te leggen wat het onderzoek inhield.
Plaats reactie