Hallo allemaal!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
gaiaofzo
L2
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 20:13

Hallo allemaal!

Bericht door gaiaofzo »

Ik ben Gaia,

Vanaf jongs af aan was ik al geïnteresseerd in insecten, alleen hadden We te veel dieren om ook nog insecten in huis te nemen.
Nu jaren later is het eindelijk zover!!!
Ik ben bezig met alles bij elkaar sparen om kevers in huis te nemen :)

Nou wil ik de 'japanese rhino beetle' de officiële naam ben ik even kwijt. Waar kan ik hier vragen over stellen?

Groetjes gaia
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3115
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hallo Gaia (mooie naam trouwens, ben ik jaloers op),

Welkom op het forum.

Klinkt een beetje als mijn verhaal. Heel leuk. Nu ga je ze dus echt houden!
De Japanse neushoornkever heet officieel Trypoxylus dichotomus. Er zijn verschillende topics waar je er vragen over kan stellen. Het hangt er van af wat je precies wilt weten. Antwoorden krijg je zeker van andere leden. Heel veel plezier en succes met de neushoornkevers, als je ze gaat houden. Je hebt nu toegang tot de rest van het forum.

Pim
GogoAmigo
L2
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 23 nov 2014, 06:44

Bericht door GogoAmigo »

Hoi Gaia, inderdaad een erg mooie naam :D
Welkom op het forum ,veel kijk en leesplezier! Leuk dat je aan de keverhobby gaat beginnen, stel gerust alle vragen waar op je graag antwoord wil en door het forum te doorzoeken kom je veel te leren over de soorten en hun verzorging :)
Keverliefhebber uit Wijchen
''Wat je geeft is wat je krijgt''
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dag Gaia welkom bij de kevergekkies ! :D

De Trypoxylus dichotomus is een van de gemakkelijkste neushoornkevers. Zowel de kweek als de cyclus maken hem erg aantrekkelijk om te houden. Ze zijn erg actief en een lust voor het oog ! Hoe ben je zo op dit soort gekomen als ik vragen mag ?
gaiaofzo
L2
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 20:13

Bericht door gaiaofzo »

Toen ik te horen kreeg dat ik eindelijk kevers in huis mocht nemen Is mijn broer ook gaan kijken want hij vond ze allemaal maar saai, en hij kwam met de hercules hercules kever maar ik las dat die erg lastig waren als beginnend kever liefhebber. En vanaf daar kwam ik op deze :)
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom in de wereld van de Kevers! Geweldig mooie dieren 8-)

Erg uitdagend om meteen met een soort als deze te beginnen, maar zeker mogelijk!
Omdat je het toch gaat doen zou ik zeggen; houd alles goed in de gaten en houd ons op de hoogte dan kunnen we je advies geven mocht er iets fout dreigen te gaan:)

Heel veel succes ermee!
gaiaofzo
L2
Berichten: 56
Lid geworden op: di 02 jun 2015, 20:13

Bericht door gaiaofzo »

Het was voor mij ook zeker de bedoeling om regelmatig dit forum te checken, en het lijkt mij zeker leuk om jullie op de hoogte te houden!
Plaats reactie