Greetings

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Soulw4xer
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 apr 2015, 22:19

Greetings

Bericht door Soulw4xer »

Dag iedereen!

Ik sluit me graag aan bij dit forum omdat ik een liefhebber ben van insecten, vreemde beestjes en macro fotografie.

Graag had op z'n minst één gehoornde (of één met van die kaken) kever kunnen huizen in een exo terra van 30*30*30. Moest dit niet mogelijk zijn (wegens te klein, dit is mijn vermoeden), zou ik graag uitkijken wat wel mogelijk is. Misschien later eens, afhankelijk van hoe ik het in mijn interieur zie passen, eens kijken voor groter. Maar nu wil ik een levend exemplaar willen verzorgen in een 30*30*30 bak. Ik ben niet van plan te kweken.

Ik heb ook 2 vogelspinnen en een bidsprinkhaan is op komst. Nu nog een kever :)

Ikzelf ben van West-Vlaanderen, België. Binnen 3 weken is er een reptielenbeurs in Gent. Misschien dat ik daar een aankoop zou kunnen doen.
Ik zag op petfactory.de de volgende:
Xylotrupes gideon sumatrensis XYGI
Allot Opus rosenbergi
Hexarthrius buqueti

Ik heb wat opgezocht en ze blijken niet lang te leven in volwassen vorm.
Ven deze bleek op één site toen ik opzocht dat hij enkele jaren kan leven... Dorcus Alcides
http://www.beetlebreeding.ch/dorcus-alcides-by-kay/

Maar nu ben ik bezig op te zoeken hoe oud ze worden in volwassen fase (!), welke terra ze nodig hebben, welke zorg.

Verder vind ik het zeker prettig om andere mensen hun keververhalen te lezen en hun keverfoto's te bekijken.

Vriendelijke groeten,
Michel.
Laatst gewijzigd door Soulw4xer op zo 19 apr 2015, 02:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Soulw4xer
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 apr 2015, 22:19

Bericht door Soulw4xer »

Ik heb een vraagje,

Doe ik iets verkeerd? Ik kan veel bijlagen niet zien. Ze worden blanco weergegeven. Bijvoorbeeld verderop in de volgende topic:
viewtopic.php?f=17&t=35&start=120

Groet
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Hartelijk welkom op het forum Michel ! Uit je introductie begrijp ik dat je niet zo zeer zou willen kweken maar dat je graag een fotomodel zou willen houden. Leuk ! Volgens mij zit je wel goed in de hoek van de Lucanidae soorten qua levensduur. Als je exoterra uit stof gaas bestaat zou ik er niet aan beginnen. Grote kans dat ze het stof slopen en ontsnappen. Als het goed is hebben we aantal leden hier ervaring met Dorcus soorten.
Nee je doet niks fout, de bijlage die tot een week of 3 geleden geplaats zijn zijn voor niemand zichtbaar momenteel. Update technisch probleempje.
Soulw4xer
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 apr 2015, 22:19

Bericht door Soulw4xer »

Bedankt Hansje voor de reactie. De bovenkant heeft een metaal gaas. Die kan je met wat DIY vervangen met een geperforeerde metaalplaat indien nodig.

Groeten
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

De rest is dan van glas of plastic ? Dat is genoeg aangezien je er toch niet mee wilt kweken.
Soulw4xer
Ei
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 apr 2015, 22:19

Bericht door Soulw4xer »

Plaats reactie