hallo!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
wouter-
L1
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 17:22

Bericht door wouter- »

Bedankt! ik heb me gelijk aangemeld!
wouter-
L1
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 17:22

Bericht door wouter- »

kan ik eigenlijk kever soorten combineren? 1 kever in een verblijf is ook een jammer gezicht. uiteraard rekening houden met de latijnse namen ivm kruisingen
Mundurucus
Ei
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 17:26

Bericht door Mundurucus »

Hallo allemaal,

Ben net nieuw op het forum hier. En vroeg me nu af of het mogelijk is meerdere soorten samen in 1 bak te zetten (zoals wouter hier ook al vroeg.) Het zou hier gaan om coelorrhina hornimani en een groep met pachnoda marginata peregrina.

Alvast heel erg bedankt,

Adne
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Ik pas mijn bericht even aan omdat ik zie dat ik op een moeilijk oud bericht had gereageerd, vreselijk irritant dat je op pagina 1 begint als je in de mail op nieuw bericht klikt en niet gewoon bij het laatste bericht :|

Maar goed ik heb dus sinds kort eindelijk ook deze mooie soort in mijn verzameling, nog maar erg kort, dus ik wacht het af!
Hier toch nog even mijn bericht over de huisvesting:P

Weet iemand of ergens op die samla boxen staat hoeveel liter ze zijn? ik zie het namelijk nergens
hoe dan ook, mijn box is ongeveer 30x40x40 schat ik. Heb er een laag substraat in zitten van 20/25 cm en bovenop wat stukjes hout. Voor alsnog lijken ze het goed te doen. Er vinden regelmatig paringen plaats en de vrouwtjes kruipen geregeld onder de grond. Ik ben heel benieuwd wat dit gaat worden 8-)
Bijlagen
vrouwinternet.jpg
maninternet.jpg
koppelinternet.jpg
Laatst gewijzigd door Arietuur op wo 30 sep 2015, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

...
Bijlagen
bakinternet.jpg
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Meerdere soorten kun je prima samen houden, mits ze niet van het zelfde geslacht zijn... Pachnoda's niet bij pachnoda's en cyprolais niet bij cyprolais enz. Een eudicella/cyprolais samen houden met een pachnoda soort brengt denk ik een klein risico met zich mee, er bestaat een kansje dat de larven van cyprolais aan de pachnoda larfjes beginnen. Maar dit zal denk ik echt alleen het geval zijn als het leeftijds verschil erg groot is en er een gebrek is aan voedsel. How ever zou ik me daar geen zorgen om maken. De pachnoda's leggen waarschijnlijk zoveel eitjes dat je er best een paar kan missen :P
Plaats reactie