hallo!

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Inderdaad, wat informatie voor je ergens aan begint is wel erg belangrijk:)

Het valt mij op dat ze op coleoptera XXL altijd veel groene soorten aanbieden, daar zou je eens kunnen kijken!
Hoewel ik zie dat het groene aanbod op dit moment niet zo erg groot is :roll:

http://www.coleoptera-xxl.de/cgi-bin/sh ... ub1=Larvae

Succes met de zoektocht!
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Verdorie, dat is balen zeg!

Zoals eerder gezegd is de aanschaf van 3 larven eigenlijk al vragen om problemen. Dan moet al alles in één keer goed gaan wil je daar succesvol een kweek mee opzetten. Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje raar dat een verkoper je er maar 3 meegeeft, maar goed, hij heeft daar zo zijn redenen voor natuurlijk.

Ik weet niet of er een groot verschil in moeilijkheidsgraad is tussen Cyprolais hornimani en Cyprolais aurata, maar ik heb het idee dat dit wel mee zal vallen. Wat dat betreft heb ik het idee dat het een prima beginsoort is. Gewoon een kwestie van vette pech dus :(

Op het moment zou ik je aan L1 larfjes van Cyprolais hornimani kunnen helpen want er kruipen er hier weer zo'n 200 rond. Dat betekend echter wel dat je nog een half jaar zal moeten wachten voordat er kevers rondlopen en ik kan me voorstellen dat je daar niet zo op staat te springen. Mocht je interesse hebben dan hoor ik dat wel en anders, succes met de zoektocht!
wouter-
L1
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 17:22

Bericht door wouter- »

Bedankt voor al jullie hulp! en inderdaad die verkoper zal wel gewoon geld geroken hebben. Zo werkt het helaas maar wat te vaak. Vandaar dat ik het liever via het forum ofzo regel. In elk geval bij een particulier als het even kan. Ik denk ook niet dat deze kevers te moeilijk waren. Gewoon pech en te weinig larven. Ik zoek dus een beetje een kever die van dat mooie groen heeft, temperaturen 15-30. Ik moet ze helaas houden op een zolder kamer vandaar. Dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag. Ik zal me binnenkort eens inlezen in verschillende soorten!
Het was weer een goede les!
wouter-
L1
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 17:22

Bericht door wouter- »

Toch nog een verrassing!
De pop is toch uitgekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Nu zou het alleen toch erg leuk zijn als ik toch nog ergens kevers van deze soort kan vinden.
Gelijk voer aan bieden? water halen ze uit hun eten?

Wouter
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Toch nog wel een mooi exemplaar! echt zonde dat het vrouwtje net is overleden :cry:
wouter-
L1
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 17:22

Bericht door wouter- »

want dit is een man? na de foto's heeft hij zich direct ingegraven
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

jaa, zoals je ziet heeft deze een hele andere kop dan het vrouwtje. Een soort bulldozer achtige kop met in het midden een piepklein horentje :P
wouter-
L1
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 17:22

Bericht door wouter- »

Arietuur schreef:jaa, zoals je ziet heeft deze een hele andere kop dan het vrouwtje. Een soort bulldozer achtige kop met in het midden een piepklein horentje :P
Daar wordt het allemaal dan wel heel zuur van :P
wouter-
L1
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 12 apr 2015, 17:22

Bericht door wouter- »

Weet iemand nog een goede facebook gemeenschap waar ik mijn zoektocht naar deze kever voort kan zetten?
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Bericht door thanh2468 »

Je kan eens op het duitse keverforum proberen, je vindt er makkelijk larven aan een goedkope prijs. Ik had al spijt dat ik via thepetfactory heb gekocht toen ik het kaeferforum ontdekte.
Plaats reactie