Takje is hier

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
Takje
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 feb 2015, 17:18

Takje is hier

Bericht door Takje »

Hallo allemaal,

Ik ben me de laatste tijd aan het verdiepen in verschillende insecten en geleedpotigen en ben zodoende op dit forum beland. :) Deze week krijg ik een terrarium (100x50x90) en daarin wil ik verschillende dieren plaatsen. Er komen in ieder geval wandelende takken in en verder dacht ik aan kevers en miljoenpoten.

Met wandelende takken heb ik ervaring, maar met kevers en miljoenpoten nog niet. Ik weet al wel dat keverlarven miljoenpoten in vervelling kunnen verstoren, dus deze alleen bij elkaar kunnen wanneer je niet wenst te kweken of wanneer ze volwassen zijn. Ik ben nu dus nog wat in dubio.

Zijn er mensen in de buurt van Utrecht die mij kunnen helpen aan miljoenpoten of kevers? Waarschijnlijk krijg ik van iemand al eitjes van verschillende soorten wandelende takken.

Heel spannend allemaal en ben er erg blij mee, want ik ben altijd al een insecten/spinnen/geleedpotigen-mens geweest. :D
Gebruikersavatar
Pim
Beheerder
Beheerder
Berichten: 3123
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 16:02

Bericht door Pim »

Hoi Takje,

Welkom op het forum. Leuk dat je naast wandelende takken ook miljoenpoten en kevers wilt gaan houden. De leden van het forum hebben ook daar wel kennis van, dus je zal zeker verder geholpen kunnen worden. Veel plezier hier.

Pim
BrMaarten
L2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 31 jan 2015, 18:39

Bericht door BrMaarten »

Welkom takje!

Ik zelf kweek ook verschillende insecten en geleedpotige. Waaronder Wandelende takken ... :)

Maarten
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Welkom!

Dat is echt een reusachtige bak! Super gaaf om hier een 'insectopia' in te maken (Zo noemen wij onze mengbak:))

Mijn ervaring is inderdaad ook dat miljoenpoten niet kweken in een keverbak. Wij hebben er een aantal A.gigas in zitten en nog wat kleinere soorten. Deze worden over het algemeen vrij oud, waardoor ik het niet zo erg vind dat ze niet kweken. Daarnaast kosten ze weinig, dus gewoon een kwestie van af en toe een dode vervangen, of ernaast in een andere bak een kweek opzetten :)

Als je meteen wat leven in de bak zou willen hebben heb ik eventueel wel kevers en larven van Pachnoda sinuata en nimfen van wandelende takken zoals de psg 23, 4, 255 en een volwassen koppel van psg 9 die ik eventueel wel kwijt wil omdat ze te veel eten :P

Succes met de bak, ben benieuwd wat je er van maakt!
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ha Takje welkom ! Dat is een flinke bak die je krijgt ! Leuk om zo'n ruime bak te hebben staan met verschillende soorten dieren, goed vooruitzicht zou ik zeggen :D
Takje
Ei
Berichten: 2
Lid geworden op: di 24 feb 2015, 17:18

Bericht door Takje »

Bedankt allemaal. :)

De bak is nog niet binnen helaas, maar ik heb inmiddels al wel twee miljoenpoten. Die zitten nu is een kleinere bak. Ik denk dat ik nog even moet wachten tot de grote bak er is en deze is ingericht, dan kan ik misschien beginnen met kevers.

Insectopia, mooi woord. :D Woon je in de buurt van Utrecht Arietuur?
Arietuur
Oryctes nasicornis grypus
Berichten: 473
Lid geworden op: vr 30 mei 2014, 08:51

Bericht door Arietuur »

Hopen dat de bak snel komt!:) heb je al substraat klaar staan zodat je m meteen vol kan knallen?:-) ik woon ik Arnhem, maar reis elke week via utrecht naar rotterdam dus zou gemakelijk wat voor je mee kunnen nemen!
Plaats reactie