Hallo

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Plaats reactie
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Hallo

Bericht door thanh2468 »

Hey,
Ik ben thanh2468 en woon in Belgie.
Sinds een paar weekjes wil ik kevers kweken, vroeger kweekte ik wandelende takken maar dat is erg lang geleden. Ik heb geen ervaring met kevers en ik weet al helemaal niet hoe ik eraan geraak. Ik heb al vaak opgezocht maar ik vind nergens iets, misschien hier wel. Ik heb hier al veel informatie gelezen over hoe je begint.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Welkom Than en welkom op het forum ! Weet je al welk soort je zou willen houden ? Pachnoda marginata is bij bijna elke dierenwinkel te verkrijgen als Dola / voeder larf voor oa reptielen. Het zijn ook uitermate geschikte beginners kevers.
thanh2468
L3
Berichten: 121
Lid geworden op: za 21 feb 2015, 16:42

Bericht door thanh2468 »

Ik ben zeker van plan de dola's te kweken maar ik ben ook opzoek naar een kever met een hoorn die makkelijk te kweken is, niet langduurt en fruit eet. Een hercules kever leek me wel leuk maar ze zijn moeilijk te kweken denkik.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Dan zou ik eens naar een Trypoxylus dichotomus kijken. Snel en makkelijk.
Gebruikersavatar
bas
Mecynorhina torquata ugandensis
Berichten: 759
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:26

Bericht door bas »

Welkom op het forum!

Trypoxylus dichotomus is inderdaad een zeer geschikte soort om mee te beginnen. Zelf dacht ik meteen aan een Xylotrupes gideon ssp., evenals de Trypoxylus heeft die een relatief korte cyclus en is hij ook goed te verkrijgen.

Succes met het maken van een keuze! :)
Plaats reactie