Ik ben Jack

Stel je hier voor aan de andere gebruikers
Gebruikersavatar
Titus
Imago
Berichten: 221
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 11:50

Bericht door Titus »

Even een kleine rechtzetting

Hans Rieder is een top advocaat.

Jullie bedoelen Hans Lamal en we staan inderdaad al 20 of zo jaar
altijd tezamen op de beurzen.

mvg
Patrick
An inordinate fondness of beetles.
Bahamut
Moderator
Berichten: 1289
Lid geworden op: ma 15 jun 2009, 03:17

Bericht door Bahamut »

Oei, sorry Patrick, heb gewoon de 2 namen door mekaar gehaald (weet niet eens meer hoe ik hierin geslaagd ben)! :oops:
jackdw

Bericht door jackdw »

Grappig eigenlijk, die persoonsverwarring.
Inderdaad, ik bedoel Hans Lamal, maar zijn familienaam was me ontglipt...sorry... :roll:

Leuk dat veel liefhebbers nog steeds dezelfde zijn!
jackdw

Bericht door jackdw »

Zaterdag kan 'k met een vriend meerijden naar de beurs in Hamm (Duitsland).

Hij is een slakkenliefhebber met een mooie collectie ZOOwel land-als waterslakken... :o

En ik ga eens kijken wat er van kevertjes te kopen valt. Ff rustig beginnen, m'n vriendin moet er nog aan wennen...humm...maar ze heeft vroeger gevist en is niet bang van een larfje... :roll:
'k Had vroeger een voorliefde voor Pachnoda's en daar wil 'k terug mee starten.
jackdw

Bericht door jackdw »

Weer ff geleden dat 'k hier nog was. :oops:

In het voorjaar eindelijk een terrarium (oud aquarium) geplaatst .. 60x30x40.
5 cm argex voor bodemverluchting en bewatering (aanzuigeffect), dun laagje houtvezeltjes omdat het zand niet meteen door de argex zou vallen en dan een laag potgrond van een 12 cm, gemengd met verteerd eikenblad en kleine takjes.
Een groen vel mos erover, enkele stukken kienhout en een klein plantje Ficus pumila dat nu al heel de bak inpalmt.

...en dan een doosje met 10 larven van rozenkevers meegenomen waarvan er na 2 maanden 7 zijn uitgekomen: Pachnoda marginata peregrina, een mooi kevertje ...en Steffie was er meteen gek op! (Oeffffff.....) :mrgreen:

Tussendoor nog in Houten geweest en 6 jonge miljoenpoten meegebracht: Epibolus pulchripes en had al Ommatoiulus rutilans sinds enkele maanden in een klein plastic bakje.

Van de Limbeurs van een goede vriend nog 4 Pleurodonte isabella.

De pachnoda's bleken helaas allemaal vrouwtjes te zijn maar 'k vind ze prachtig! ;)

Voeding jelly's banaansmaak, groenten en fruit, eierschalen en droge eikenbladeren.
Gebruikersavatar
Hansje Pansje
Protaetia speciosissima
Berichten: 3763
Lid geworden op: za 28 nov 2009, 17:56

Bericht door Hansje Pansje »

Ach al is het even geleden, de vreugde is er niet minder om. Yeah je bent weer aan het keveren geslagen :D Gefeliciteerd man ! En de Pachnoda blijft een geweldige kever. De kleuren en het patroon blijft fenomenaal. Leuk dat je vrouw/vriendin het ook enthousiast is !
Plaats reactie